joi, 4 mai 2017

EDITORIAL | Fast Order, pe repede înainte

Decât să citeşti despre guvernanţii care pun pe liber reprezentanţele de promovare turistică a României din străinătate, decât să vezi cum lipsa autostrăzilor ne lasă cu ochii în soare, mai bine îţi vezi de treabă. Şi te uiţi spre cei care tac şi fac. Şi drumuri şi poduri şi proiecte şi care nu se tem să viseze şi să pună idei în practică. Fast order, creativitate la o cafea.  

Milu OLTEAN
Tehnica a făcut şi face salturi uriaşe de la an la an, astfel încât lucruri care erau greu de imaginat acum o vreme au devenit realitate, ba chiar vor fi depăşite de alte idei, la un moment dat. Cine şi-ar fi imaginat că astăzi poţi sta liniştit în autobuz, în drum spre casă şi te poţi delecta cu un tur virtual al nu ştiu cărui mare muzeu? Informaţia circulă cu viteza gândului, iar cei care stăpânesc informaţia sunt mereu cu un pas înaintea tuturor. Din punctul de vedere al minţilor luminate, dornice să se implice în proiecte avangardiste, apoi chiar că nu stăm rău deloc. Spre bucuria noastră, sunt încă destui oameni talentaţi şi creativi, care folosesc tehnologia pentru a-şi atinge visele, dar şi pentru a aduce un strop de mai bine în vieţile semenilor lor. Iar printre cei cu har sunt şi români, destui. E spectaculos să ajungi într-un oraş şi să cauţi urgent informaţii pe net despre ce poţi să vezi, despre ce poţi să faci, despre ce poţi să mănânci, să bei sau unde poţi rămâne peste noapte. Internetul şi tehnologia au deschis porţi spre orice, iar cei care au abilitatea de a exploata aceste culoare pot să deseneze noi posibilităţi de cunoaştere. Dacă v-aţi săturat să vedeţi ştiri despre închiderea reprezentanţele de promovare turistică a României din străinătate, sau alte asemenea, de zici că suntem super vizibili, puteţi să vă delectaţi cu ideea năstruşnică a unor români de-ai noştri. Aceştia au gândit o aplicaţie pentru telefon, care le permite utilizatorilor să intre într-un anumit local şi printr-o simplă conectare să afle meniul, să primească recomandări şi să comande. Chelnerii confirmă comanda de pe tabletă şi toată treaba e ca şi făcută. Spectacolul începe cu faptul că poţi vedea înt timp real preţul consumaţiei de la masă, poţi solicita o debarasare de urgenţă, sau nota de plată. De asemenea, istoricul de comenzi pentru un client poate fi accesat şi cu altă ocazie, iar patronii de localuri pot face oferte speciale sau diferite promoţii clienţilor fideli sau unor clienţi ce preferă un anume produs. Realizatorii aplicaţiei au explicat din start că rolul produsului lor nu este acela de a elimina chelnerul de pe piaţă, ba din contră, acesta va avea mai mult timp pentru a socializa cu oamenii de la mese, pentru a le povesti despre un anume produs. Practic, aplicaţia e un ajutor pentru chelneri, care câştigă la capitolul viteză. E interesantă şi varianta imaginată de realizatorii aplicaţiei, de a comanda stând comod pe un şezlong la malul mării, cu două clicuri. Creativitatea unor tineri antreprenori poate schimba regulile într-un joc în care nu mulţi credeau că sunt lucruri de schimbat. Aplicația e în plină ascensiune, iar aşa cum spun cei care au creat-o, funcționează deja în peste 100 de restaurante din România şi ar putea să ajungă în două localuri celebre din New York, în Dubai și Londra, precum și în Spania sau Danemarca, Germania, Republica Moldova, Franța, Italia, Portugalia și Brazilia. E şi aceasta o modalitate de a promova România, nu-i aşa? Dacă tot închidem reprezentanţele de promovare turistică...