Contractul pentru proiectarea și
execuția secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești a fost semnat luni, cu o
întârziere de mai bine de doi ani. Potrivit ministrului Dan Vîlceanu, cauzele întârzierii
sunt legate, ca de obicei, de contestațiile depuse.
Contractul pentru proiectarea şi
execuţia Secţiunii 4 Tigveni - Curtea de Argeş a Autostrăzii Sibiu - Piteşti,
în lungime de 9,86 km, este în valoare de 1.678.873.121,77 lei fără TVA, iar
finanţarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.
"Sunt bucuros să mă aflu aici la
această semnare ce marchează un moment foarte important pentru Autostrada
Sibiu-Piteşti. După mai bine de 2 ani, am reuşit astăzi să semnăm contractul pentru
Secţiunea 4, o porţiune de drum ce prezintă câteva caracteristici aparte,
vorbim de 12 poduri şi de un tunel cu o lungime de peste 1.300 de metri. Am
încredere că relaţia dintre CNAIR şi antreprenor va fi una extrem de bine
închegată pentru a duce la bun sfârşit construcţia acestei secţiuni a
autostrăzii", a declarat Dan Vîlceanu, citat de Digi24.
La rândul său, Cristian Pistol a
subliniat că semnarea contractului reprezintă încă un pas pentru construcţia
acestei autostrăzi "extrem de importantă", nu doar pentru România, ci
şi pentru economia europeană. "Autostrada Sibiu - Piteşti este deosebit de
relevantă pentru desfăşurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece
asigură la nivel funcţional o traversare de la Vest la Est a Teritoriului
Naţional. De asemenea, este şi prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care
traversează Munţii Carpaţi. Acest obiectiv al României şi al Uniunii Europene
este aşteptat de mai bine de trei decenii", a precizat Cristian Pistol, directorul
general al CNAIR.
Potrivit contractului
pentru proiectare sunt alocate 16 luni, pentru perioada de execuţie a
lucrărilor 44 de luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 de
luni. În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de o
complexitate majoră, precum: construirea a 12 poduri, pasaje şi/sau viaducte,
având o lungime medie de 230 de metri dintre care, cel mai lung fiind viaductul
de la km 84+341, în lungime de 630 de metri, construirea unui tunel în lungime
de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momaia, judeţul Argeş.
Potrivit CNAIR, stadiul celorlalte
secţiuni ale autostrăzii este următorul: secţiunea 1: Sibiu - Boiţa (KM 0+000 -
KM 14+150), lotul 1, în lungime de 13,17 km, se află în execuţie, stadiul fizic
actual fiind de 53,51%; secţiunea 2: Boiţa - Cornetu, în lungime de 31,33 km,
este în stadiu de evaluare oferte; secţiunea 3: Cornetu-Tigveni, în lungime de
37,4 km, are ca dată pentru depunerea ofertelor 20 ianuarie 2022; secţiunea 5:
Curtea de Argeş - Piteşti, în lungime de 30,35 km, se află într-un stadiu fizic
de realizare a lucrărilor de 3,87%.