marți, 28 iunie 2016

Mai bine mai târziu decât niciodată! Podul spre Gura-Câmpului, redeschis în sfârșit circulației


Podul mare care leagă Gura-Câmpului de zona centrală a fost redat circulaţiei pe ambele sensuri, după o jumătate de an de întârziere. Nici acum proiectul nu este finalizat în întregime, însă lucrările rămase de executat sunt de mică anvergură și nu mai este nevoie de restricționarea traficului.


Autor: Alex PÎNTEA

Podul care asigură legătura între centrul municipiului Mediaş şi unul dintre cele mai mari cartiere a fost redeschis circulaţiei, atât pentru autoturisme, cât şi pentru pietoni. În luna martie a anului trecut, acesta a intat într-un proces de reabilitare, iar cele două sensuri au fost închise alternativ. Primul sens a fost gata anul acesta, în luna aprilie, iar cel de-al doilea, la sfârşitul săptămânii trecute. Reabilitarea podului a costat 3,6 milioane de lei, bani asigurați de la bugetul local al municipiului.

Necesar și urgent

Lucrările la podul peste râul Târnava Mare au fost necesare, în condiţiile în care un studiu tehnic realizat a constatat o serie întreagă de probleme grave. Astfel, din cauza degradării atât a infrastructurii, cât şi a suprastructurii, construcţia necesita ample reparaţii. “În urma studiului făcut, s-au constat unele deficiențe de concepție și execuție, precum și calitatea slabă a unor materiale, care au condus la degradări însemnate. Acestea trebuiau înlăturate în timpul cel mai scurt, pentru a nu se ajunge la degradarea iremediabilă a lucrării. Deficiențele au fost concentrate în special asupra elementelor de cale, mai exact hidroizolațiile, dispozitivele de acoperire a rosturilor de racordare, îmbrăcămintea, dar și asupra elementelor structurale cum ar fi grinzile principale, antretoazele, lisele de parapet, zidurile de gardă și banchetele de rezemare de la culei”, se arată în studiul făcut la podul mare.

Termen depăşit

Lucrările de reabilitare a acestui obiectiv au demarat în luna martie a anului trecut. Termenul de finalizare stabilit iniţial a fost luna ianuarie 2016, însă constructorul, o firmă din Târgu-Mureş, nu a reuşit să îl respecte, motivând că pe parcursul lucrărilor au apărut o serie de probleme neprevăzute. În aceste condiţii, abia în luna aprilie a anului în curs au fost finalizate lucrările la primul sens de mers, acesta a fost redeschis şi s-a restricționat celălalt sens de mers. Circulaţia pe ambele sensuri s-a reluat, în cele din urmă, la sfârşitul săptămânii trecute, însă proiectul nu este finalizat în întregime, mai fiind necesare o serie de lucrări, printre care şi montarea corpurilor de iluminat noi.

Construit în etape

Podul cu patru benzi este, de fapt, alcătuit din două structuri distincte. Podul vechi, cu două benzi, a fost construit în anul 1951. Celelalte două benzi de circulaţie sunt amenajate pe un pod ridicat mai recent, în anul 1984. Cele două structuri au fost unite în anul 1987, când vechiul pod a fost înălţat cu aproximativ cinci metri. Lungimea totală a podului ajunge la 92 de metri. Reabilitarea podului peste râul Târnava Mare a costat aproximativ 3,6 milioane de lei, bani care provin din bugetul local.