luni, 25 mai 2020

Publicat la 5/25/2020 09:08:00 a.m. de

Cine trebuie să ceară acte de identitate în starea de alertă?


Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu oferă detalii despre actele expirate sau cele noi.


Nu aglomeraţi ghişeele

Instituţia cu atribuţii de coordonare şi control metodologic a activităţii celor 19 servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor operaţionale la nivelul judeţului Sibiu (cele constituite în subordinea consiliilor locale ale municipiilor Mediaş şi Sibiu, ale oraşelor Agnita, Avrig, Cisnădie, Copşa Mică, Dumbrăveni, Miercurea Sibiului, Ocna Sibiului, Sălişte şi Tălmaciu, precum şi cele ale comunelor Axente Sever, Dârlos, Laslea, Orlat, Slimnic, Şelimbăr, Şura Mică şi Turnu Roşu), transmite, pentru evitarea prezentării la sediu, că documentele de identitate (cărţi de identitate, cărţi de identitate provizorii, vize de reşedinţă) al căror termen de valabilitate a expirat începând cu data de 1 martie 2020 îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum şi 90 de zile de la încetarea acestei stări.

Obligaţii legale

Cei care deţin acte de identitate al căror termen de valabilitate a expirat anterior datei de 1 martie 2020 sunt obligaţi să solicite serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor competente punerea în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor, prin eliberarea unor noi acte de identitate. Totodată, persoanele care nu deţin act de identitate (nu au solicitat eliberarea primului act de identitate, actul de identitate este pierdut/furat/distrus), au obligaţia să solicite eliberarea actului de identitate, după consultarea prealabilă a procedurii şi a programului de lucru stabilite la nivelul fi ecărui serviciu de evidenţă a persoanelor din judeţul Sibiu.
Persoanele aflate în situaţiile expuse şi care doresc relaţii suplimentare privind activitatea de specialitate în materie de evidenţă a persoanelor, dar şi stare civilă, se pot informa pe site-ul www.djepsibiu.ro

    Trimite prin e-mail