Dintotdeauna s-a spus că “pe afară-i vopsit gardul şi-năuntru-i
leopardul”, se ştie că “nu orice zboară se mănâncă”, la fel cum e
binecunoscut faptul că “aparenţele înşeală”, precum se ştie că “şi
ţipătul unui măgar poate să-ţi pară un cântec, dacă îl auzi de departe”.
Trăim într-o lume a aparenţelor, în care e uşor să vezi lucrurile
denaturate. Judecaţi după fapte şi priviţi în ansamblu.
Autor: Milu OLTEAN
Cu câteva zile înainte de Sfintele Paşti, pe toate posturile de televiziune era o adevărată isterie cu supermagazine pline de oameni, cozi interminabile, criză de carne de miel, coşuri pline, nebunie totală. Ochiul camerei de filmat este perfid şi în funcţie de abilitatea celui care mânuieşte camera magazinul poate părea plin, sau gol, depinde de intenţie şi de contractele de publicitate dintre magazin şi televiziune. În isteria iscată din televizor Săptămâna Patimilor s-a transformat în săptămâna cumpărăturilor, iar Învierea a intrat în concurenţă neloială cu iepuraşii de ciocolată. În subliminal, mesajul care a predominat pe toate posturile a fost cumpăraţi, cumpăraţi şi iar cumpăraţi, dar mai ales mâncaţi, mâncaţi şi iar mâncaţi până la epuizare, pentru că, nu-i aşa? “zeci de ambulanţe sunt pregătite, medicii stau cu bisturiele şi fiolele pregătite, jandarmii sunt şi ei pe fază, poliţiştii veghează, Primăria a luat măsuri să petreceţi în linişte”, ei, dar mai ales, “magazinele vor fi deschise până în crucea nopţii şi au suplimentat numărul de nu ştiu ce alimente”. În isteria creată sunt mulţi cei care cad pradă iluziilor vândute în ambalaj multicolor, care pleacă înarmaţi cu bruma din portofel spre magazin, pentru că aşa face toată ţara, doar nu sunt nebuni cei ce toată ziua numai asta ne arată pe ecrane. Uite aşa ajungi să cumperi pentru o zi-două de sărbătoare cam cât cumperi pentru o săptămână-două, în mod normal. Avantaj ei. Ştiţi ce mi-a părut cel mai frumos? Că pe toate posturile au apărut ştiri minunate, în a doua zi de Paşte cu românii care se buluceau de mama focului pe la magazine să-şi reînnoiască stocurile de mâncare şi băutură. Cireaşa pe tort au pus-o aceleaşi minunate formatoare de opinie atunci când după 48 de ore de sărbătoare au titrat pe ecran titluri precum “cum să slăbiţi după sărbători”, sau “exerciţii la sala de fitness pentru a scăpa de kilogramele luate de sărbători”. Nu-i aşa că-i frumos, şi nici nu bănuiţi vreo legătură nici măcar întâmplătoare între televiziuni şi sălile de pedalat în gol cu ochii pe pereţi? Exemplele sunt multe, dar nu e cazul să vă plictisesc acum cu ele, le ştiţi prea bine. O serie de produse strălucesc în ambalaje, dar nu fac nici cât o ceapă degerată atunci când ajungi să vezi despre ce e vorba. Se apropie o perioadă interesantă, în care se va juca ping-pong cu ideile, promisiunile şi planurile de viitor pentru oraş. Trăim într-o lume a aparenţelor, în care e uşor să vezi lucrurile denaturate. Judecaţi după fapte şi priviţi în ansamblu.