luni, 19 septembrie 2011

Publicat la 9/19/2011 11:08:00 a.m. de Redacţie

Linie modernizată în nordul judeţului Sibiu

Transport feroviar de mare viteză între Aţel, Dumbrăveni şi Sighişoara. Acesta este obiectivul unei investiţii anunţate, zilele trecute, de CFR.


Autor: Aurelian LUNGU

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA organizează pe 20 octombrie, la ora 12, o licitaţie deschisă, în vederea atribuirii contractului pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe tronsonul Coşlariu – Sighişoara, între staţiile Sighişoara (jud. Mureş) şi Aţel (jud. Sibiu). În judeţul nostru, traseul include şi oraşul Dumbrăveni.

Întreţinere şi lucrări noi

Proiectul prevede lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare, care să asigure viteze maxime de cel puţin 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă, lucrări executate pe linie dublă, în condiţiile asigurării derulării circulaţiei feroviare în zona lucrărilor pe întreaga perioadă de execuţie, cuprinzând următoarele domenii de specialitate: infrastructură şi suprastructură linii de cale ferată (km 299+399 – km 327+625) – lungime 28,226 km: variante de traseu cale ferată dublă – 8,982 km, lucrări de consolidare terasamente – 2.318 m, lucrări de protecţie albie şi terasamente – 411 m, poduri – 15 poduri noi, podeţe – 24 podeţe noi, lucrări pasaje denivelate proiectate – 3 pasaje superioare, lucrări de tuneluri – două tuneluri cu lungimea de 1.370 m, lucrări de protecţia mediului – panouri fonoabsorbante 1.409 m. Lucrările vor viza electrificarea şi energoalimentarea (inclusiv reabilitarea/modernizarea unei substaţii de tracţiune electrică, telecomunicaţii feroviare (exclusiv GSM-R). De asemenea, vor fi executate lucrări de construcţii civile (reabilitare clădiri şi spatii aferente instalaţiilor tehnologice şi publicului călător, peroane, copertine, amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi).

Fonduri europene

Potrivit reprezentanţilor companiei, valoarea estimată a lucrării depăşeşte 1,09 miliarde de lei, fără TVA (257.265.999 euro, fără TVA), iar termenul de finalizare va fi de maximum 46 luni de la data atribuirii contractului. La aceasta se adaugă o perioadă de garanţie de 24 de luni de la terminarea lucrărilor. Ofertele pot fi depuse la sediul companiei până în ziua desfăşurării procedurii, la ora 11.00. Criteriul de atribuire va fi oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, cu o proporţie de 80% pentru componenta financiară şi 20% propunerea tehnică.
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri de coeziune nerambursabile de la Comisia Europeană, în proporţie de 85%, restul banilor provenind de la bugetul de stat.
    Trimite prin e-mail