vineri, 9 septembrie 2011

Publicat la 9/09/2011 06:35:00 p.m. de Redacţie

La mulţi ani de Ziua Gazistului!


Dincolo de toate strategiile, echilibrele şi dezechilibrele, motorul în jurul căruia s-a regrupat strategic Mediaşul a fost gazul metan.


Autor: Milu OLTEAN

Făcând referire la ceea ce s-a întâmplat la Mediaş în ultimii 10-15 ani, se poate spune că, an după an, în jurul industriei gaziere pe post de locomotivă, s-au aliniat o serie de firme care fac afaceri în domeniu, sau colateral, şi care la rândul lor au reuşit să menţină şi să dezvolte locuri de muncă, dar mai ales să le plătească salarii medieşenilor. Pe de altă parte, un loc devine puternic şi important şi dacă din punct de vedere economic înseamnă ceva. Iar alinierea în spatele celor două societăţi naţionale, devenite ulterior, Romgaz şi Transgaz a însemnat creştere economică, ce a asigurat şi o anumită prosperitate a locului. În acest context, administraţia a reuşit să adune mai mulţi bani la buget din taxe şi impozite, fapt care a permis elaborarea de strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung. Nu spun că Mediaşul se învârte exclusiv în jurul industriei gaziere, doar că aceasta constituie o componentă majoră în angrenajul care a făcut ca acest oraş să nu cadă în anonimatul altor oraşe puternic industrializate, dar care nu au reuşit să-şi câştige o identitate post-revoluţionară. Înainte de toate, ai nevoie de o strategie temeinică, iar aceasta cade în sarcina celor care administrează oraşul, dar în acelaşi cadru ai nevoie de actori importanţi în viaţa economică a oraşului, pentru a elabora strategii sustenabile şi care să dea roade în viitor. Mulţi vor spune că în comparaţie cu potenţialul pe care-l au Romgaz şi Transgaz, mâna de ajutor pe care aceste societăţi o întinde comunităţii este neconcludentă şi îşi aduc aminte doar de sponsorizările directe către Spitalul Municipal şi în achiziţionarea pentru comunitate a unei automăturători. Dacă stăm strâmb şi judecăm drept, la un simplu calcul al impozitelor şi taxelor pe care cele două societăţi le virează anual spre bugetul local ajungem la o sumă consistentă, pe de altă parte, sponsorizările se îndreaptă spre şcoli, spre copii talentaţi, spre diferite organizaţii neguvernamentale, spre diferite obiective de interes local, spre numeroase acţiuni, iar o contabilizare a tuturor acestora ar creiona un posibil impact în viaţa publică, economică şi socială a urbei. 
La Mediaş au fost prezenţi în acest an unii dintre cei mai valoroşi şahişti ai momentului, echipa de fotbal a terminat cu fruntea sus campania în Europa League, echipa de baschet se pregăteşte să aducă în premieră titlul în burgul de pe Târnava Mare, după ce anul trecut a adus Cupa României, zilele acestea la Mediaş are loc MECEFF.
Toate aceste evenimente n-au lăsat Mediaşul să moară. Ba, mai mult, îl transformă continuu într-un brand valoros şi îi asigură vizibilitate în ţară şi în lume. Cezarul merită ce-i al lui, aşa că: 
La mulţi ani de Ziua Gazistului!

Citiţi comentariul integral în ediţia tipărită a ziarului.
    Trimite prin e-mail