Drumul expres DEx4, de la Tureni a fost dat în funcțiune în această dimineață, după ora 10. Dimex și CON-A au încheiat un proiect strategic pentru Cluj.
Deschiderea drumului expres de la Tureni va elimina traficul greu din Cluj-Napoca|Foto: monitorulcj.ro
Șoferii care s-au săturat de aglomerația din Turda și vor să ocolească Cluj-Napoca au un drum nou. Circulația pe cei 5 kilometri ai Drumului Expres DEx4 care leagă Autostrada A3 de DN1 lângă Tureni se deschide joi dimineață.
Reprezentanții CON-A au confirmat pentru monitorulcj.ro că astăzi, la ora 10, a avut loc o întâlnire între firmele care au construit drumul și reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj pentru a pune la punct ultimele detalii înainte de a lăsa primele mașini să circule pe acest tronson. Recepția lucrărilor va avea loc ulterior.
„Este o mare onoare pentru mine să fiu astăzi aici, în numele echipei CON-A, la inaugurarea unui proiect de infrastructură esențial pentru România – Dx4 A3-Tureni.
Pentru CON-A, acest proiect a fost o provocare importantă, pe care ne-am asumat-o cu resposabilitate și am executat-o cu rigoarea pe care o impun lucrările de artă de o asemenea dimensiune.
Am avut în sarcină toate lucrările de artă – 9 structuri – poduri și pasaje – iar fiecare metru cub sub de beton a fost turnat cu gândul la siguranță, precizie și durabilitate.
Motto-ul CON-A: «Forța de a construi durabil!»
Mulțumesc tuturor celor care care au făcut posibil acest proiect – autorități, proiectanți, parteneri de execuție și, în mod special, oamenilor din echipa CON-A pentru efortul depus și reziliența arătată zi de zi, în teren.
Felicitări tuturor! Munca noastră se vede și rămâne”, a declarat Adrian Oros, director executiv CON-A, pentru monitorulcj.ro
„Astăzi dăm în folosință drumul expres DEx4 Cluj-Tureni, alături de echipa CON-A, cărora le mulțumesc că au reușit să fie parte din acest proiect și datorită muncii pe care ai au făcut-o, să finalizăm acest proiect”, a declarat Cristian Manițiu, director executiv zonal CON-A.
Adio, trafic infernal! Mașinile ocolesc Turda, rămân doar gropile!
Odată deschis traficului, tronsonul va descongestiona Turda, oraș a cărui traversare durează adesea chiar și o oră, și va face mult mai ușor accesul șoferilor spre Cluj-Napoca.
Noua șosea de mare viteză, în lungime de aproximativ cinci kilometri, va face legătura între Autostrada Transilvania A3 și Drumul Național DN1, lângă localitatea Tureni.
Pentru că Autostrada Transilvania A3 ajunge la Gilău, destul de departe la vest de Cluj, majoritatea șoferilor care vor să ajungă în municipiul Cluj-Napoca aleg să coboare de pe A3 pe DN1 înainte de Turda și să străbată orașul pentru a ajunge la Cluj.
Lucrările au început în toamna lui 2023. În traseu, Drumul Expres are o lungime de 5 kilometri, dar alți 10 kilometri sunt bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3. Acesta este al doilea drum expres din Transilvania, primul fiind Drumul Expres Oradea – Borș II. Totodată, proiectul include un total de 7 poduri și viaducte.
Valoarea contractului a fost de aproape 563 de milioane lei fără TVA.
Gilăul și Clujul scapă de TIR-uri
Odată cu deschiderea circulației pe drumul expres de la Tureni, niciun TIR nu va mai veni prin Gilău, ceea ce reprezintă un impact major și asupra traficului din Gilău.
În mod obligatoriu, aceste TIR-uri și mașini de mare tonaj (peste 7,5 tone) vor circula pe traseul Căpușu Mare – DN1J – Nădășelu și nu vor intra pe Calea Baciului în Cluj-Napoca. De la Nădășelu, TIR-urile vor urca pe autostradă și vor ajunge la Tureni, de unde pot parcurge DN1 spre Centura Vâlcele-Apahida și de acolo pot merge spre Bistrița sau Baia Mare.
La fel, traficul greu care vine de la Bistrița – Oradea nu va mai tranzita municipiul Cluj-Napoca, ci va utiliza drumul expres de la Tureni.
Potrivit autorităților, cei care vin din Baia Mare, la Răscruci, vor avea o informare, astfel că, obligatoriu, la sensul giratoriu de la Apahida se va intra pe Centura Vâlcele și nu pe Bulevardul Muncii.