marți, 23 noiembrie 2021

Publicat la 11/23/2021 04:45:00 p.m. de

Servicii publice eficiente, mai aproape de cerințele cetățenilor

Contract semnat la Primăria Mediaș, în cadrul unui proiect cu finanțare europeană care vizează eficientizarea serviciilor publice.

 
La sediul Primăriei a fost semnat contractul „Sistem informatic integrat de tip SMART CITY“, din cadrul proiectului „Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative, reducerea birocrației și îmbunătățirea organizării instituționale“. Proiectul este finanțat prin Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 13, iar valoarea totală a actualului contract este de peste 2.100.000 lei. Proiectul este o continuare firească a celui finanțat prin POCA 12 – „Resurse integrate pentru o dezvoltare locală sustenabilă“, iar soluția propusă se va integra cu cea deja implementată la nivelul Primăriei, fiind acum extinsă și aplicată în cadrul serviciilor conexe. Valoarea totală a celor două proiecte, finanțate prin POCA 12 și POCA 13, depășește 6 milioane de lei.
 
Prin intermediul proiectului se va reduce birocrația pentru cetățeni și se vor simplica procedurile administrației locale. Sistemul informatic de tip SMART CITY ce va fi implementat va include soluții care facilitează actul administrativ la mai multe servicii conexe municipalității. Este vorba despre urbanism, poliție locală, asistență socială, ANL și cimitire.
 
Proiectul este finanțat prin Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 13, iar valoarea totală a actualului contract este de peste 2,1 milioane de lei.
Din dorința de a răspunde cât mai prompt solicitărilor venite din partea medieșenilor și de a ne situa în rândul orașelor performante, am accesat și câștigat un proiect pe fonduri europene nerambursabile. Valoarea acestui proiect este de peste 6 milioane de lei, iar obiectivul principal este acela de a da posibilitatea cetățenilor să obțină online o serie de documente pentru care acum trebuie să se deplaseze la sediul Primăriei Mediaș“, a subliniat primarul Gheorghe Roman.
Rapid și sigur
 
Soluția va acoperi funcționalitățile oferite în mod clasic de o activitate la ghișeu, mai exact informare, asistență sau formulare disponibile pentru servicii partajate, precum Urbanism, Poliție Locală, Asistență Socială, dar fără a se limita la acestea.  Astfel, cetățenii vor putea obține online o serie de documente pentru care acum sunt nevoiți să se deplaseze la sediul uneia dintre instituții, vor putea transmite solicitări prin intermediul portalului online integrat cu site-ul Primăriei Mediaș și vor putea achita în mai multe modalități taxele și impozitele locale, cum ar fi prin intermediul a 3 infokioskuri care vor fi instalate. De asemenea, implementarea proiectului va oferi posibilitatea comunicării bidirecționale cu alte instituții publice și private, în vederea transmiterii și recepționării directe de documente, în format electronic, aferente serviciilor partajate, folosind și semnătura digitală cu certificat calificat.
    Trimite prin e-mail