Deși este o platformă recunoscută pentru
acțiunile „trolilor“ (oameni plătiți sau care pot beneficia de foloase în urma
combaterii agresive de idei, care promovează diverse interese individuale sau
de grup/partid), primarul Gheorghe Roman
pare că se bucură de simpatia celor mai mulți dintre medieșeni. Cel puțin
până acum, în pragul campaniei electorale, în marea lor majoritate, aprecierile
în urma postărilor sunt pozitive, iar comentarile sunt de mai mult decât
încurajatoare. Trei informări publicate
în ultimele 7 zile au strâns peste 1.100 de aprecieri, în condițiile în care
mesajele vizau lucrări de întreținere a drumurilor și a zonelor verzi din oraș.
Iată
mesajele postate de primarul Gheorghe Roman în ultimele 7 zile și reacțiile
înregistrate pe contul său de facebook:
(1.07.2020) „Astăzi pot să spun că și
str. Șt . Bathory din cartierul Moșnei a fost asfaltată în întregime.
Urmează ridicarea căminelor la cotă și
efectuarea marcajelor.
Programul de întreținere a drumurilor
continuă și în perioada următoare. Astfel pentru început ne-am propus să
asfaltăm aleile din interiorul Liceului Axente Sever după care echipa se va
muta în Gura Câmpului.
În funcție de condițiile meteo și de
fondurile pe care le avem la dispoziție, ne propunem să intervenim în cât mai
multe zone din oraș.
Îmi cer scuze pentru disconfortul creat
și vă mulțumesc tuturor pentru susținere și pentru mesajele pozitive pe care mi
le trimiteți.“ (421 aprecieri, 97 comentarii)
(29.06.2020) „După aproximativ o lună de
zile în care ploile au fost prezente aproape zilnic și în Mediaș, am reluat
programul de întreținere a drumurilor.
Astăzi am început asfaltarea str. Șt.
Bathory din cartierul Moșnei.
Programul asfaltărilor în oraș va
continua și în perioada următoare .
Vă mulțumesc pentru încrederea pe care
mi-o arătați și pentru susținerea constantă.“ (365 aprecieri, 56 comentarii)
(27.06.2020) „Vă mulțumesc tuturor celor
care ne ajutați să facem din Medias un oraș cât mai curat.“ (313 aprecieri, 40
comentarii)
Atenție
la troli. Se anunță înmulțirea lor
Ca de obicei în preajma alegerilor,
conturile de socializare sunt invadate de troli, care folosesc de cele mai
multe ori conturi false. Potrivit Prof. dr. Gheorghe Piperea, „în argoul internetului (internet slang), un
troll este o persoană, de regulă voit anonimă, dar deseori ascunsă în spatele
unor porecle (nickname), care își face un obicei pasional din a posta și
comenta în spațiul virtual, activitate anume croită pentru a semăna discordie
pe internet și pentru a stârni certuri sau iritare. Trolul postează atacuri
gratuite la persoană, comentarii malițioase, inflamatoare, voit jignitoare, de
regulă fără legătură cu subiectul, menite a distrage atenția sau a provoca
cititorii la răspunsuri emoționale. Trolul petrece mult timp pe internet, făcând
din trolling o obsesie, o refulare, dar și un set de scenarii mai mult sau mai
puțin elaborate, compuse din farse, glume proaste și jigniri gratuite la adresa
unor victime (de identitatea și sentimentele cărora se dezinteresează complet).
Dar nu întodeauna trolul este un farsor sau un amator de glume proaste. Capacitatea
lui de a macula, de stârni confuzia și iritarea, răutatea sa gratuită, obsesia
cu care investește timp și resurse în hărțuirea unor ținte alese aleatoriu, sunt
aur curat pentru profesioniștii comunicării negative și ai dezinformării.
Destul de mulți troli sunt folosiți profesional, contra unor sume de bani,
pentru campanii negative de comunicare, pentru contracararea sau bagatelizarea
unor opinii sau informații, pentru dezinformare ori pentru campaniile
electorale negative, de tip destructiv. La fel cum hackerii pot fi utilizați,
uneori, pentru a prinde sau contracara alți hackeri ori pentru a testa programe
anti-virus, tot așa trolii sunt folosiți, destul de des, în mod profesional,
pentru diverse scopuri, uneori malefice, ale celor care sunt dispuși sa îi plătească
pentru a fi troli. Asemenea comportamente și asemenea campanii “de imagine” se
regăsesc, de regulă, pe newsgroup-uri, forumuri, chat-room–uri, blog-uri, dar și
pe pagini de socializare care permit ascunderea identității „comentatorului“,
precum și în secțiunile dedicate comentariilor cititorilor din ziarele
electronice.“