vineri, 3 iulie 2020

Publicat la 7/03/2020 01:09:00 p.m. de

Primarul on-line, apreciat de medieșeni

Primarul Gheorghe Roman și Primăria Municipiului Mediaș continuă să informeze cetățenii prin intermediul paginilor de socializare. Postările care indică obiectivele unde se lucrează, acțiunile derulate de angajați ai municipalității, evenimentele propuse medieșenilor, au devenit un obicei, mai ales după perioada stării de urgență prin care am trecut cu toții din cauza Covid 19. În ciuda expunerii la acțiunile binecunoscute ale trolilor/adversarilor politici. 

Deși este o platformă recunoscută pentru acțiunile „trolilor“ (oameni plătiți sau care pot beneficia de foloase în urma combaterii agresive de idei, care promovează diverse interese individuale sau de grup/partid), primarul Gheorghe Roman pare că se bucură de simpatia celor mai mulți dintre medieșeni. Cel puțin până acum, în pragul campaniei electorale, în marea lor majoritate, aprecierile în urma postărilor sunt pozitive, iar comentarile sunt de mai mult decât încurajatoare. Trei informări publicate în ultimele 7 zile au strâns peste 1.100 de aprecieri, în condițiile în care mesajele vizau lucrări de întreținere a drumurilor și a zonelor verzi din oraș.

Iată mesajele postate de primarul Gheorghe Roman în ultimele 7 zile și reacțiile înregistrate pe contul său de facebook:     

(1.07.2020) „Astăzi pot să spun că și str. Șt . Bathory din cartierul Moșnei a fost asfaltată în întregime.
Urmează ridicarea căminelor la cotă și efectuarea marcajelor.
Programul de întreținere a drumurilor continuă și în perioada următoare. Astfel pentru început ne-am propus să asfaltăm aleile din interiorul Liceului Axente Sever după care echipa se va muta în Gura Câmpului.
În funcție de condițiile meteo și de fondurile pe care le avem la dispoziție, ne propunem să intervenim în cât mai multe zone din oraș.
Îmi cer scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumesc tuturor pentru susținere și pentru mesajele pozitive pe care mi le trimiteți.“ (421 aprecieri, 97 comentarii)

(29.06.2020) „După aproximativ o lună de zile în care ploile au fost prezente aproape zilnic și în Mediaș, am reluat programul de întreținere a drumurilor.
Astăzi am început asfaltarea str. Șt. Bathory din cartierul Moșnei.
Programul asfaltărilor în oraș va continua și în perioada următoare .
Vă mulțumesc pentru încrederea pe care mi-o arătați și pentru susținerea constantă.“ (365 aprecieri, 56 comentarii)


(27.06.2020) „Vă mulțumesc tuturor celor care ne ajutați să facem din Medias un oraș cât mai curat.“ (313 aprecieri, 40 comentarii)


Atenție la troli. Se anunță înmulțirea lor

Ca de obicei în preajma alegerilor, conturile de socializare sunt invadate de troli, care folosesc de cele mai multe ori conturi false. Potrivit Prof. dr. Gheorghe Piperea, „în argoul internetului (internet slang), un troll este o persoană, de regulă voit anonimă, dar deseori ascunsă în spatele unor porecle (nickname), care își face un obicei pasional din a posta și comenta în spațiul virtual, activitate anume croită pentru a semăna discordie pe internet și pentru a stârni certuri sau iritare. Trolul postează atacuri gratuite la persoană, comentarii malițioase, inflamatoare, voit jignitoare, de regulă fără legătură cu subiectul, menite a distrage atenția sau a provoca cititorii la răspunsuri emoționale. Trolul petrece mult timp pe internet, făcând din trolling o obsesie, o refulare, dar și un set de scenarii mai mult sau mai puțin elaborate, compuse din farse, glume proaste și jigniri gratuite la adresa unor victime (de identitatea și sentimentele cărora se dezinteresează complet). Dar nu întodeauna trolul este un farsor sau un amator de glume proaste. Capacitatea lui de a macula, de stârni confuzia și iritarea, răutatea sa gratuită, obsesia cu care investește timp și resurse în hărțuirea unor ținte alese aleatoriu, sunt aur curat pentru profesioniștii comunicării negative și ai dezinformării. Destul de mulți troli sunt folosiți profesional, contra unor sume de bani, pentru campanii negative de comunicare, pentru contracararea sau bagatelizarea unor opinii sau informații, pentru dezinformare ori pentru campaniile electorale negative, de tip destructiv. La fel cum hackerii pot fi utilizați, uneori, pentru a prinde sau contracara alți hackeri ori pentru a testa programe anti-virus, tot așa trolii sunt folosiți, destul de des, în mod profesional, pentru diverse scopuri, uneori malefice, ale celor care sunt dispuși sa îi plătească pentru a fi troli. Asemenea comportamente și asemenea campanii “de imagine” se regăsesc, de regulă, pe newsgroup-uri, forumuri, chat-room–uri, blog-uri, dar și pe pagini de socializare care permit ascunderea identității „comentatorului“, precum și în secțiunile dedicate comentariilor cititorilor din ziarele electronice.“

    Trimite prin e-mail