vineri, 15 iunie 2018

Publicat la 6/15/2018 12:25:00 p.m. de Anonim

Arhitecți de viitor


Școala Gimnazială nr. 7 din municipiul Mediaș a derulat un proiect educațional pilot.


Alex PÎNTEA

14 elevi din clasa pregătitoare au luat parte la un program educațional intitulat „De-a arhitectura mini - Educație pentru arhitectură și mediu construit”. Acesta s-a derulat în premieră la Mediaș, iar în anul școlar viitor se dorește continuarea și extinderea lui. 

Expoziție la Primărie

Marți dimineața a fost vernisată, în holul mare al Primăriei Mediaș, expoziția „De-a arhitectura”. Aceasta a încheiat programul educațional „De-a arhitectura mini – Educație pentru arhitectură și mediu construit”, coordonat în anul școlar 2017-2018 de arhitectul șef al orașului, Mihaela Paul, în parteneriat cu învățătoarea Iulia Elena Șerban. La acest program, organizat pentru prima dată la Mediaș, au luat parte 14 elevi de la Școala Gimnazială nr. 7. „La nivel național, acest proiect se derulează din perioada 2012 – 2013, iar acum l-am preluat și noi. El are ca scop introducerea copiilor în acest domeniu de activitate, unul aparent greoi, dar care pe viitor ne ajută să fim mai conștienți și mai responsabili față de orașul nostru și de ce nu să avem cât mai muți arhitecți în oraș. Proiectul se adresează claselor pregătitoare, I, a II-a, a III-a și a IV-a, iar ulterior până la clasa a VIII-a vrem să îl propagăm la nivel de oraș. Invităm și alte școli să ni se alăture și vom încerca să îi angrenăm pe elevi pe măsura capacităților lor” a explicat Mihaela Paul.

IULIA ELENA ȘERBAN | învățătoare: „Activitatea a însemnat și observarea mediului în care trăim. Astfel, am făcut multe vizite în oraș, am văzut turnurile cetății, clădiri noi, clădiri vechi, iar copiii au fost foarte entuziasmați.“

Proiect educativ

Învățătoarea Iulia Elena Șerban a fost cea care și-a asumat proiectul la Mediaș. Aceasta s-a înscris pe o platformă on-line și a urmat cursul, știind că va prelua o clasă pregătitoare. Cu acordul părinților, din semestrul al doilea a început activitatea propriu-zisă. Elevii au realizat mai multe machete și au avut ocazia de a vizita orașul, de a vedea turnurile de fortificație, clădiri vechi, dar și clădiri noii. „În colaborare cu arhitectul șef al orașului, le-am proiectat copiilor niște povești cu o serie de personaje, iar ei au povestit, au desenat și au început lucrul la o serie de machete”, descrie aceasta.


    Trimite prin e-mail