joi, 3 martie 2016

Publicat la 3/03/2016 12:57:00 p.m. de Anonim

Pentru 2016, Meditur vrea să achiziționeze două troleibuze și să extindă rețeaua electrificată

Operatorul de transport public local a finalizat lucrările la o staţie de inspecţie tehnică periodică proprie, deserveşte două trasee noi şi vrea să îşi extindă reţeaua electrificată către eleşteu şi uzina de apă. Totodată, anul trecut, operatorul de transport local şi-a îmbogăţit parcul auto şi va continua să facă acest lucru şi în 2016.
Despre ce a însemnat anul trecut pentru societatea Meditur, despre problemele cu care se confruntă, dar şi despre planurile pentru anul în curs, Monitorul de Mediaş a stat de vorbă cu Dan Voinea, directorul general al operatorului de transport public local de călători.


Monitorul de Mediaș: Cum a fost anul 2015 pentru societatea pe care o conduceţi?
Dan Voinea: Anul 2015 a fost un an normal pentru Mediaş, fără probleme deosebite.

Monitorul de Mediaș: Anul trecut aţi reuşit să îmbogăţiţi parcul auto al societăţii. Veţi continua să faceţi acest lucru şi pe parcursul anului 2016?
Dan Voinea: Într-adevăr, pe parcursul anului trecut, parcul nostru auto s-a mărit cu un număr de două maşini noi. Este vorba de un autobuz marca Karsan Jest şi un autobuz marca Isuzu. De asemenea, am mai achiziţionat şi două autobuze Mercedes, dar acestea au fost second-hand. Vom continua, bineînţeles, achiziţiile şi în anul 2016. Avem în vedere, în primul rând, achiziţia unor troleibuze.


Monitorul de Mediaș: Aţi montat, anul trecut, în toate staţiile acoperite din oraş, panouri electronice de informare. Ce a stat la baza acestei investiţii şi care este rolul acestora?
Dan Voinea: Panourile electronice de informare măresc nivelul de satisfacţie al călătorilor, prin afişarea timpului real rămas până la sosirea în staţie a primelor două mijloace de transport. Principalele avantaje ale panourilor de informare sunt informarea în timp real despre transportul public, oferirea timpului estimat de sosire al vehiculelor în staţie, conexiunea permanentă cu dispeceratul, comunicaţia GPRS de la distanţă, timpul de funcţionare continuu şi tehnologia LED cu consum eficient de energie.


Monitorul de Mediaș: De la sfârşitul anului trecut, deserviţi două trasee noi şi există intenţia unui traseu care să treacă şi prin cartierul După-Zid. Ce ne puteţi spune despre aceste obiective, în condiţiile în care sunt convins că există diferite solicitări pe care le primiţi de la medieşeni?
Dan Voinea: Solicitările de trasee noi şi extinderi de program ale celor existente deja sunt multiple la nivelul oraşului. Este de înţeles dorinţa locuitorilor municipiului Mediaş, care vor să să beneficieze de mijloace de transport în comun, la fel cum este de util şi pentru municipiu să fie utilizate cât mai puţine mijloace de transport proprii. Urmează să realizăm o prioritizare a acestor solicitări existente, urmând ca toate propunerile să fie avansate Consiliului Local Mediaş în vederea aprobării lor.


Monitorul de Mediaș: Ştiu că aţi început lucrările la o staţie de Inspecţie Tehnică Periodică proprie pentru autobuze. În ce stadiu sunt acestea?
Dan Voinea: Staţia de Inspecţie Tehnică Periodică pentru autobuze proprie a fost deja finalizată. Urmează acţiunea de autorizare a acesteia, într-un termen pe care nu îl putem aproxima în acest moment.

Monitorul de Mediaș: Mai aveţi probleme în ceea ce priveşte călătorii frauduloşi?
Dan Voinea: Călători frauduloşi au existat şi vor exista întotdeaua. Obiectivul nostru este acela de reducere a numărului acestora. Precizăm că în anul 2015 am reuşit o reducere a numărului acestora cu circa 20 la sută. Acest lucru a fost posibil prin diversificarea controlului în mijloacele de transport în comun de pe toate traseele pe care le deservim.

Monitorul de Mediaș: Vorbeaţi, la un moment dat, de extinderea reţelei electrificate către eleşteu şi uzina de apă şi deservirea acestor trasee noi. Mai este acest proiect unul de actualitate?
Dan Voinea: Reţeaua electrificată dorită a fi extinsă spre eleşteu şi uzina de apă se află atât în strategia de dezvoltare a Meditur S.A., cât şi a municipiului Mediaş. În acest sens, lucrările respective au fost prevăzute ca obiective clare în Planul de Mobilitate Urbană Sustenabilă al Mediaşului. Având în vedere anvergura lucrărilor, se doreşte ca acestea să fie executate din fonduri nerambursabile. Din ceea ce cunoaştem noi, municipiul Mediaş a contractat realizarea stadiului de fezabilitate care să stea la baza cererii de rambursare, cu termen de predare iulie - august 2016.


Monitorul de Mediaș: Se mai pune problema extinderii către comunele Târnava, Moşna, Bratei şi Dârlos? Vorbeaţi de acest proiect ca despre o intenţie de viitor.
Dan Voinea: Extinderea traseelor către comunele limitrofe este dorită atât de către societatea noastră, cât şi de către municipalitatea medieşeană. Întrucât este obligatoriu să existe şi o cofinanţare din partea localităţilor limitrofe, demersurile sunt deocamdată în impas.

Monitorul de Mediaș: Care este prioritatea zero a societăţii Meditur pentru anul în curs ?
Dan Voinea: Prioritatea noastră zero o reprezintă respectarea şi îndeplinirea indicatorilor din contractul de administrare şi a celui de management. Acest lucru înseamnă, de fapt, o funcţionare constantă în parametrii normali ai societăţii Meditur S.A.

A consemnat Alex PÎNTEA
    Trimite prin e-mail