joi, 8 ianuarie 2015

Publicat la 1/08/2015 12:00:00 p.m. de Anonim

Vad prosper pentru societatea Piaţa Prim Com S.A.

Societatea Piaţa Prim Com S.A. continuă să se dezvolte în municipiul Mediaş, pornind de la premisa că trebuie să îşi mulţumească cumpărătorii şi să le asigure acestora, în permanenţă, fructe şi legume proaspete, la prețuri accesibile. Într-un interviu acordat săptămânalului Monitorul de Mediaș, directorul general Aurel Nechita afirmă că are în vedere extinderea activității, în conformitate cu strategia de dezvoltare agreată de municipalitate.



Ca o noutate, pescăria pieţei este singura care vinde peşte viu în oraş şi, în acelaşi timp, oferă peşte pescuit proaspăt din Deltă, Dunăre şi Marea Neagră. Munca şi eforturile conducerii şi angajaţilor societăţii au fost răsplătite şi în 2014 prin locul I obţinut în topul companiilor performante realizate de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură a judeţului Sibiu. Despre cum a fost anul 2014, dar şi despre obiectivele pentru noul an ale societăţii Piaţa Prim-Com, Monitorul de Mediaş a stat de vorbă cu Aurel Nechita, directorul general al societăţii.


Monitorul de Mediaș: Cum a trecut anul 2014 pentru societatea pe care o conduceți?
Aurel Nechita: Pot să spun că S.C. Piaţa Prim Com S.A. a intrat cu optimism în noul an 2014 aşa cum intră în fiecare an de când Direcţia Administraţia Pieţelor din Mediaş s-a transformat în societate comercială. Am intrat sperând într-o extindere a activităţii, astfel ca, împreună cu cât mai mulţi producători autohtoni să le asigurăm locuitorilor Mediaşului fructe şi legume proaspete. Cu toate acestea, anul 2014 a fost unul destul de greu. Mai vreau să subliniez faptul că nu ne confruntăm cu probleme majore şi, dacă sunt, le rezolvăm în cel mai bun mod. Orice problemă trebuie rezolvată. Bineînţeles că nu trebuie să le excludem pe cele mai mari şi anume criza mondială şi factorii meteorologici din ultimii ani, care ne-au afectat pe toţi, dar am încredere că medieşenii şi tot poporul român vor trece cu bine peste ele. Scopul nostru este de a îndeplini strategia de dezvoltare a societăţii şi de a asigura un climat de lucru optim în pieţele agroalimentare din municipiul Mediaş şi, nu în ultimul rând, de a mulţumi cetăţenii care îşi fac cumpărăturile aici. Vreau să mai anunţ că în 16 martie 2013, la Sibiu, s-a semnat Actul Constitutiv al „Asociaţiei Administratorilor de Pieţe din România“ şi suntem mândri că societatea noastră face parte din această asociaţie.

Monitorul de Mediaș: Care a fost prioritatea zero?
Aurel Nechita: După patru ani de activitate, nu mai putem spune că mai avem „o prioritate zero“. Avem foarte multe proiecte pe care am dori să le ducem la bun sfârşit, în limita bugetului, cum ar fi construirea de sere, livezi, locuri de parcare, repunerea în funcţiune a Morii din Ighişul Nou. Oricum, printre priorităţile mai importante mai enumăr şi încurajarea consumului de produse cât mai naturale, biologice, achiziţionate direct de la producători, creşterea calităţii vieţii populaţiei, a tuturor utilizatorilor unui astfel de program (comerciant-cumpărător), crearea de locuri de muncă, crearea unui pol comercial specific la care să fie atraşi cât mai mulţi cetăţeni, atragerea şi încurajarea micilor producători de a-şi valorifica resursele şi, implicit, produsele.


Monitorul de Mediaș: De câteva săptămâni, pescăria vinde peşte pescuit proaspăt din Deltă, Dunăre şi Marea Neagră. De asemenea, aveţi singurul magazin în care se vinde peşte viu.
Aurel Nechita: Da, este adevărat, dar vreau să subliniez că magazinul de peşte a fost inaugurat şi deschis pentru medieşeni încă din luna iulie a anului 2011. Avem o gamă foarte largă de produse din peşte şi peşte viu. Toate aceste produse sunt preparate în cherhanale şi nu conţin nici un fel de conservanţi, iar peştele proaspăt este pescuit din Deltă, Dunăre şi Marea Neagră. Peştele viu şi cel proaspăt îl aducem în condiţii de maximă siguranţă alimentară, în maşina dotată cu frig şi instalaţie de oxigen. Magazinul este dotat şi el cu aparatură de ultimă generaţie, camera de frig, maşini de făcut fulgi de gheaţă, acvarii, mese prezentare peşte proaspăt, vitrine frigorifice, instalaţie de aer şi nelipsitul raft cu vinuri. Vreau să spun că suntem mândri de această pescărie, fiind şi singura din zonă care este aprovizionată cu o gamă foarte largă de peşte autohton.



Monitorul de Mediaș: Cum a decurs comercializarea brazilor?
Aurel Nechita: Se spune că Moş Crăciun nu vine în casele unde nu e brad, aşa că, în fiecare an, o  importanţă deosebită s-a acordat sărbătorilor de iarnă, astfel încât am asigurat o bună organizare pentru a se comercializa brazii. Practic, bradul a devenit centrul sărbătorilor. Brazii proveniţi din import au fost comercializați în zona Welter, iar cei din ţară, pe platoul din faţa celor două hale. Preţurile au pornit de la 20 de lei şi au ajuns până la 300 de lei, în funcţie de înălţime şi coroană. Suntem foarte mulţumiţi că cererea de locuri de comercializare a fost foarte mare, ca dovadă că activitatea a fost fructuoasă.

Monitorul de Mediaș: Cum a decurs activitatea în piaţa din cartierul Gura-Câmpului?
Aurel Nechita: Din punctul nostru de vedere, activitatea din Piaţa Agroalimentară Gura-Câmpului a fost una care ne-a nemulţumit, prin prisma faptului că oamenii, fiind obişnuiţi ani la rândul, au continut să îşi facă cumpărăturile în piaţa centrală. Vreau să menţionez faptul că comercianţii care şi-au licitat un număr mai mare de mese în piaţa centrală au fost obligaţi să rezerve şi mese în această piață de cartier. Ei s-au conformat cerinţei noastre, dar, din lipsa vânzărilor şi a cumpărătorilor, aceşti producători au părăsit locaţia, ceea ce e şi normal, fiindcă au o marfă foarte perisabilă. Conducerea societăţii se va implica în formarea vadului care, cum am mai spus, se formează foarte greu. Sperăm ca, prin perseverenţa noastră şi a comercianţilor, să putem determina cetăţenii din cartier să îşi facă cumpărăturile în această piaţă.



Monitorul de Mediaș: Societatea Piaţa Prim-Com a fost premiată şi în 2014 de către Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură a judeţului Sibiu. Ce premiu aţi obţinut şi pentru ce anume?
Aurel Nechita: Ca o apreciere şi o recunoaştere a rezultatelor performante cu privire la productivitatea, eficienţa, eficacitatea, rentabilitatea şi profitabilitatea societăţi noastre, la fel ca şi în anii anteriori, am fost premiaţi la Gala „Topul Companiilor Performante 2014“. Am obţinut locul I la categoria „Servicii“ şi asta datorită echipei mele. Acest premiu înseamnă o recunoaştere a eforturilor depuse şi, totodată, o impulsionare în ceea ce vom face pe viitor.

Monitorul de Mediaș: În ce stadiu mai este proiectul pieţei de cartier din Vitrometan?
Aurel Nechita: Într-o societate unde individul este forţat în izolarea erei tehnologice, se tinde a se pune accentul din nou pe interacţiunea umană. Comerţul este şi va rămâne un mijloc de socializare, cu atât mai mult cel tradiţional, bazat pe comunicarea directă dintre vânzător şi client. Produsele de bază, cele agricole şi alimentare, rezultate din producţii proprii sau procurate prin mijloace specifice, reprezintă prima treaptă a comerţului, ramură vitală a economiei, mijloc de asigurare a existenţei şi de asigurare a consumului la scară moderată. În acest context, societatea Piaţa Prim-Com vine să întâmpine această solicitare prin administrarea şi coordonarea activităţilor comerciale de această natură. Totodată, sesizând cererea mare pentru acest sector, fapt relevat prin supra-aglomerearea sau, mai corect spus, abundenţa de comercianţi concentraţi în zona centrală a oraşului, societatea tinde să-şi extindă activitatea inclusiv în zonele rezidenţiale intens populate ale oraşului şi aici mă refer la cartierele de locuinţe colective. Un prim pas s-a realizat în cartierul Gura-Câmpului, propunerea amenajării pieţei în cartierul Vitrometan fiind o continuare a acestei strategii. De menţionat este faptul că aceste noi locaţii vor trebui să fie asimilate de către public, acest fapt realizându-se gradual, pe măsura impregnării în conştiinţa publică a acestora ca mijloc de facilitare a existenţei, de evitare a aglomeraţiei, economisire a timpului propriu şi de reducere a costurilor. Proiectul vizat se încadrează în categoria proiectelor cu rezultate directe, prin natura activitaţii comerciale ce urmează a se desfăşura. În momentul de faţă, avem un studiu de fezabilitate împreună cu un proiect tehnic şi urmează să se întocmească proiectul de execuţie şi partea cea mai importantă, identificarea surselor de finanţare.

Monitorul de Mediaș: Cu ce probleme s-a confruntat societatea pe parcursul anului 2014?
Aurel Nechita: Cum am spus şi mai devreme, societatea nu s-a confruntat cu probleme majore şi, dacă ele au fost, le-am rezolvat în cel mai bun mod. Pe această cale, mulţumesc Poliţiei Municipale, pentru intervenţiile şi controalele făcute în acest domeniu destul de - să spunem -sensibil. Orice problemă trebuie rezolvată. Scopul nostru, cum am mai spus, este de a îndeplini strategia de dezvoltare a societăţii şi de a asigura un climat de lucru optim în pieţele agroalimentare din municipiul Mediaş şi nu în ultimul rând, de a mulţumi cetăţenii care îşi fac cumpărăturile aici.



Monitorul de Mediaș: Care sunt obiectivele pieţei pentru anul 2015?
Aurel Nechita: O schimbare radicală ar trebui să urmeze în domeniul vânzarii produselor lactate, prin modernizarea halei de lactate şi brânzeturi cu un spaţiu de vânzare prevăzut cu vitrine frigorifice pentru brânzeturi şi dozatoare speciale pentru vânzarea laptelui către populaţie. Deja un prim pas s-a şi făcut, prin achiziţionarea vitrinelor frigorifice, urmând ca în 2015 să placăm cu gresie hala de brânzeturi. Vom avea în vedere modernizarea şi dezvoltarea societăţii prin construirea, în viitor, de sere şi înfiinţarea de livezi pentru producerea şi comercializarea de legume şi fructe, construirea a cât mai multe locuri de parcare şi reamenajarea Târgului de vechituri. Scopul meu este de a îndeplini strategia de dezvoltare a pieţei, de a asigura un climat de lucru optim în piaţa agroalimentară şi, nu în ultimul rând, de a mulţumi cetăţenii care îşi fac cumpărăturile aici. Împreună cu conducerea Primăriei Mediaş, voi încerca să implementez strategia propusă pentru dezvoltarea societăţii care să asigure în primul rând nevoile cetăţenilor din Mediaş.

A consemnat Alex PÎNTEA

FOTO Relu: Scopul directorului general Aurel Nechita este de a îndeplini strategia de dezvoltare a pieţei, de a asigura un climat de lucru optim în piaţa agroalimentară şi, nu în ultimul rând, de a mulţumi medieșenii care îşi fac cumpărăturile aici

FOTO DSC_5293: Sub sloganul „Trăiește sănătos“, piața agroalimentară a Mediașului a devenit societate comercială

FOTO IMG_0007: Pescăria din piața centrală este singura din zonă aprovizionată cu o gamă foarte largă de peşte autohton

FOTO PREMIU PIATA PRIM COM: Piața Prim-Com a obținut locul I în categoria „Servicii“ la Gala „Topul Companiilor Performante 2014“ 

    Trimite prin e-mail