În anul 2016 se va putea circula pe centura Mediaşului. Declaraţia îi aparţine ministrului Transporturilor, Dan Şova. Potrivit lui Șova, anul acesta urmează să fie reactualizat studiul de fezabilitate pentru acest proiect, iar din 2016 va intra la finanţare. Tot anul acesta va demara reabilitarea DN 14A Mediaş - Târnăveni, iar de anul viitor şi DN 14B Copşa Mică - Blaj.
Autor: Alex PÎNTEA
Centura ocolitoare a municipiului de pe Târnava Mare va intra la finanţare de anul viitor. Prezent la sfârşitul săptămânii trecute la Mediaş, ministrul Şova a anunțat că anul acesta se va reactualiza studiul de fezabilitate, iar de anul viitor se vor asigura şi fondurile necesare de la bugetul de stat. „Aici, în oraş, centura este cel mai important lucru. Noi avem studiul de fezabilitate din 2009, acela de 50 milioane de euro, pe centură. Normal că nu poate fi făcut la nivelul acela. Va trebui refăcut studiul de fezabilitate anul acesta şi vom băga la finanţare centura începând cu anul 2015. În principiu, avem ca sursă de finanţare bugetul de stat, iar ca rezervă pentru finanţare de la Banca Europeană pentru Investiţii. Normal că ea este destul de urgentă în momentul în care se termină autostrada. Va fi o problemă, într-adevăr, cu afluxul de autoturisme şi de maşini grele, mai ales prin mijlocul oraşului Mediaş“, recunoaște reprezentantul Guvernului. Ministrul a dat şi un termen de finalizare al centurii Mediaşului. Dan Şova susține că, fiind vorba de doar 8 kilometri de drum, șoseaua va fi gata în anul 2016. „Sper să reuşim să rezolvăm şi centura în timp util. Să vedem ce traseu o să se stabilească. Dar aşa cum arată oraşul va fi destul de greu de găsit un traseu, dar fiind vorba de numai 8 kilometri, sper să se rezolve destul de repede“, a opinat el.
E gata DN 14
Un alt subiect abordat la Mediaş a fost acela al Drumului Naţional 14, Sibiu-Mediaş-Sighişoara. Conform Ministrului Transporturilor, lucrarea are ca termen de finalizare sfârşitul lunii viitoare. „Reabilitarea pe DN14 are termenul de finalizare 30 iunie 2014. Mă refer la toată distanţa dintre Sibiu-Mediaş-Sighişoara. STRABAG-ul este o firmă serioasă. Teoretic, de acum încolo, în trei luni, ar trebui finalizată lucrarea, conform calendarului pe care îl avem. Investiţia a fost mare, au fost 162 milioane de lei fără TVA. Din investiţia totală, 45 la sută au fost fonduri de la Banca Europeană de Investiţii şi 55 la sută de la Guvernul României“, a explicat Şova.
Lucrări pe DN 14A şi B
Ministrul a vorbit şi despre reabilitarea Drumului Naţional 14 A Mediaş - Târnăveni şi Drumul Naţional 14 B Copşa Mică - Blaj. În cazul primului lucrările vor demara în acest an, iar pe cel de-al doilea doar de anul viitor. „În ceea ce priveşte DN 14A, până la Târnăveni, pot să vă spun că în acest an vor începe modernizările. Vor fi turnate covoare asfaltice şi vor fi refăcute porţiunile care necesită reparaţii. În ceea ce priveşte Drumul Naţional 14B, în 2015 vor începe lucrările de modernizare“, a detaliat șeful Transporturilor.
Investiţii pe Transfăgărăşan
Un alt obiectiv important prezentat la Mediaş îl reprezintă modernizarea DN 7C - Transfăgărăşan. Ideea de bază este aceea de a ţine drumul deschis o perioadă mai lungă. Pentru acest lucru se vor construi polate noi, care vor face avalanşele să treacă peste drum. „Avem şi pe DN 7C o serie de reparaţii la partea carosabilă, badijonările pe suprafeţele poroase, decolmatări şi desfundări de şanţuri şi rigole. Fireşte că Transfăgăraşanul solicită lucrări mai ample. E vorba despre o serie de lucrări de protecţie care ar putea ajuta ca acesta să nu mai stea deschis doar patru luni pe an şi să fie funcţional mult mai mult timp“, a mai declarat Şova.