duminică, 6 aprilie 2014

Publicat la 4/06/2014 11:26:00 a.m. de Redacţie

Meditur nu va scumpi biletele, dar va încerca să scadă consumul de motorină

Acciza de 7 eurocenţi pe litrul de carburant nu va scumpi preţul biletelor de călătorie cu mijloacele de transport în comun din Mediaş. Pentru Meditur, însă, aceasta înseamnă o cheltuială suplimentară de 10.000 lei lunar. Operatorul de transport local va achiziţiona în anul 2014 două midibus-uri, dar va realiza şi o serie de alte investiţii.


Autor: Alex PÎNTEA

Acciza care a intrat în vigoare la începutul lunii aprilie va aduce o cheltuială suplimentară de 120.000 de lei pe an pentru Meditur. Aceasta a fost prevăzută în bugetul de venituri şi cheltuieli al societăţii, adoptat la începutul acestei săptămâni de către Consiliul Local. „Meditur este afectat lunar cu o sumă de aproximativ 10.000 de lei. La 40 de bani pe litru ori 25.000 de litri de motorină consumaţi lunar înseamnă cam 10.000 de lei pe lună. Această sumă am avut-o în vedere la prevederile bugetare şi nu va influenţa preţul biletului nici pentru călători, nici pentru subvenţie“, a explicat Dan Voinea, directorul general al operatorului de transport local, pentru Monitorul de Mediaş. La ora actuală, un bilet valabil pentru două călătorii costă 3 lei.

Consum redus

În acest an, societatea îşi va îmbogăţi parcul auto cu două mijloace de transport în comun de tip minibus. Acestea vor putea fi folosite în afara orelor de vârf, pentru a face economii la carburant. „Intenţionăm să achiziţionăm două mijloace de transport în comun noi. Pornim în acest an cu gândul la midibus-uri, maşini de capacitate medie, gândindu-ne să înlocuim autobuzele cu midibus-uri de la o anumită oră, când maşinile nu mai sunt aşa de aglomerate, pentru a reduce consumul de motorină“, a adăugat Voinea.

Reţea extinsă

Dan VOINEA
O altă prioritate pentru anul 2014 reprezintă extinderea reţelei electrice în mai multe puncte. Concret, se va realiza o legătură în cartierul Vitrometan, în zona garajului societăţii, şi se va extinde reţeaua pe străzile Constantin Brâncoveanu -Academician Ioan Moraru, ca variantă de rezervă în cazul în care strada Carpaţi nu va putea fi folosită dintr-un motiv sau altul. „Ne propunem să facem o joncţiune a reţelei de pe strada Jacob Pisso cu Şoseaua Sibiului, pentru că, în momentul de faţă, troleibuzele trebuie să meargă seara până la gară pentru a putea intra în garaj. Nu există o astfel de legătură. O vom face pentru a scurta traseul de retragere la garaj. De asemenea, intenţionăm să repoziţionăm reţeaua în intersecţia străzilor Academician Ioan Moraru şi Constantin Brâncoveanu, unde este sensul giratoriu nou, şi să o refacem pe cea de pe Brâncoveanu“, a mai precizat directorul Meditur.

Aşteaptă normele

Cu privire la impozitul pe construcţiile speciale, cunoscut sub denumirea de „taxa pe stâlp“, Dan Voinea spune că deocamdată nu se poate calcula ce impact va avea aceasta. „Încă nu se cunoaşte acea taxă, asupra căror obiective se aplică, pentru că nu se va aplica numai pe stâlpi. Aşa cum se aplică pe antene, pe rezervoare, poate fi pe parcări şi aşa mai departe. Normele metodologice nu sunt apărute şi nu ne dăm seama despre influenţă. Nu ne putem încă pronunţa. Dacă va fi de o mărime extraordinar de mare, este posibil ca în altă perioadă de timp să ne gândim cum putem recupera acea taxă“, a menţionat Dan Voinea.
    Trimite prin e-mail