duminică, 30 octombrie 2011

Publicat la 10/30/2011 06:39:00 p.m. de Redacţie

Bătaie între constructori

Nu mai puţin de unsprezece antreprenori sunt interesaţi de contractul pentru modernizarea căii ferate care leagă nordul judeţului nostru de judeţul Alba, în valoare de peste 500 de milioane de euro. Cei 66 km de cale ferată ar urma să fie reabilitaţi în decursul a trei ani şi jumătate.



Autor: Aurelian LUNGU

Pentru cele două tronsoane, aparţinând sectorului Coşlariu-Sighişoara, au intrat în cursă unsprezece firme de construcţii. Printre ofertanţi se numără italienii de la Astaldi, alături de Dafora (grup controlat de medieşeanul Gheorghe Călburean), sau spaniolii de la FCC Construccion, în asociere cu austriecii de la Alpine, spaniolii de la Azvi şi Straco Grup (fraţii Horpos). Criteriul de atribuire este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, cu o proporţie de 80% pentru componenta financiară şi 20% propunerea tehnică.

Miză: 532 milioane de euro

Valoarea totală a lucrărilor pe segmentul Aţel-Coşlariu este estimată la circa 2,3 miliarde de lei, din care 1,2 miliarde reprezintă lotul Aţel-Micăsasa. Potrivit CFR S.A., contractul are în vedere reabilitarea a 66 de kilometri de cale ferată de pe porţiunile Aţel-Micăsasa (judeţul Sibiu), respectiv Micăsasa-Coşlariu (judeţele Sibiu, respectiv Alba). Ambele tronsoane sunt situate pe sectorul Coşlariu-Sighişoara, clasificat drept unul dintre obiectivele prioritare ale Ministerului Transporturilor în ceea ce priveşte calea ferată, întrucât va face parte din Coridorul IV Pan-European. Perioada de execuţie pentru fiecare lot în parte va fi de minimum 36 de luni şi maximum 42 de luni de la data atribuirii contractului. Proiectele vor fi finanţate în proporţie de 85% din fonduri de coeziune nerambursabile de la Comisia Europeană, restul banilor provenind de la bugetul de stat.

Întreţinere şi lucrări noi

Proiectul prevede lucrări de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare, care să asigure viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă, lucrări executate pe linie dublă, în condiţiile asigurării derulării circulaţiei feroviare în zona lucrărilor pe întreaga perioadă de execuţie, cuprinzând următoarele domenii de specialitate: infrastructură şi suprastructură linii de cale ferată (km 299+399 – km 327+625) – lungime 28,226 km: variante de traseu cale ferată dublă – 8,982 km, lucrări de consolidare terasamente – 2.318 m, lucrări de protecţie albie şi terasamente – 411 m, poduri – 15 poduri noi, podeţe – 24 podeţe noi, lucrări pasaje denivelate proiectate – 3 pasaje superioare, lucrări de tuneluri – două tuneluri cu lungimea de 1.370 m, lucrări de protecţia mediului – panouri fonoabsorbante 1.409 m. Lucrările vor viza electrificarea şi energoalimentarea (inclusiv reabilitarea/modernizarea unei substaţii de tracţiune electrică, telecomunicaţii feroviare (exclusiv GSM-R). De asemenea, vor fi executate lucrări de construcţii civile (reabilitare clădiri şi spatii aferente instalaţiilor tehnologice şi publicului călător, peroane, copertine, amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi).

Cine sunt ofertanţii?

Firmele care au depus oferte pentru tronsonul Aţel-Micăsasa (29,6 km):
1. ASTALDI SpA - SC DAFORA SA - asociere;
2. IMPREGILO SpA;
3. TERNA S.A.;
4. Impresa Pizzarotti & C. S.p.A - asociere;
5. FCC CONSTRUCCION SA - ALPINE Bau GmbH - SC AZVI SA - STRACO - asociere;
6. J&P - AVAX - ETETH S.A. - GEMMO SpA - asociere;
7. DOPRASTAV, a.s. - SC CONCEFA S.A. - asociere;
8. PORR Bau GmbH - WIEBE GmbH & Co KG - HOCHTIEF Solutions AG - asociere.

Firmele care au depus oferte pentru tronsonul Micăsasa-Coşlariu (36,6 km):
1. SOCIEDAD ANONIMA DE OBRAS Y SERVICIOS, COPASA - ORTIZ CONSTRUCCTIONES Y PROYECTOS S.A. - CONTRATAS Y SERVICIOS FERROVIARIOS - asociere;
2. OHL/OHL ZS/CONFORT/PUENTES - asociere;
3. AKTOR - ARCADA - asociere.
    Trimite prin e-mail