joi, 5 august 2021

Publicat la 8/05/2021 12:00:00 p.m. de

Protocol de colaborare între Consiliul Județean Sibiu și Agenția Națională pentru Achiziții Publice pentru înființarea Unității de Achiziții Publice Centralizate la nivel local

Consiliul Județean Sibiu și Agenția Națională pentru Achiziții Publice au semnat, la începutul acestei săptămâni, un protocol de colaborare în vederea înființării Unității de Achiziții Publice Centralizate la nivel local (UCA), fiind una dintre cele trei autorități locale din țară care implementează acest program pilot, alături de Primăria Municipiului Timișoara și de Consiliul Județean Harghita.
 

Unitatea de Achiziții Publice este un organism responsabil de achiziții și protejarea finanțelor, prin care  Consiliul Județean Sibiu va reprezenta nevoile colective ale instituțiilor publice și va realiza achiziții de bunuri, servicii și lucrări în numele acestora.
Astfel, procedurile de achiziții publice vor fi simplificate, centralizate și concentrate, iar timpul va fi optimizat,  ceea ce va conduce la gestionarea eficientă a banului public, la realizarea de economii, precum și la îmbunătățirea transparenței cheltuirii fondurilor publice.
 
Prin acest protocol, Consiliul Județean Sibiu va reprezenta și va realiza achiziții publice pentru cele 21 de instituții din subordine, precum și pentru patru instituții publice, precum: Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu (CJRAE), Serviciul de Ambulanță Județean Sibiu, Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Cpt. Croitoru„ Sibiu și Centrul Militar Județean Sibiu. 
”Mă bucur că am reușit ca județul Sibiu să se numere printre cele trei administrații locale care fac parte din acest program. Este un pas important pentru eficientizarea  și creșterea  gradului de transparență a cheltuirii banului public”, a declarat președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean.
Înființarea unităților de achiziții publice se realizează în cadrul proiectului derulat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice : SIPOCA 625 ”Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”, implementat cu sprijinul Băncii Europene de Investiții (BEI), care pe lângă înființarea acestor unități,  are ca scop pregătirea unor planuri pentru înființarea ulterioară a încă opt  UCA, precum și creșterea gradului de conștientizare la nivel național cu privire la beneficiile achizițiilor publice centralizate la nivel local.
De asemenea, înființarea acestor unități este una dintre măsurile incluse în Strategia Națională în domeniul Achizițiilor Publice. Aceste organisme funcționează în majoritatea statelor europene, atât la nivel național, cât și local.
    Trimite prin e-mail