În comuna Axente Sever a avut loc, vineri, 15 iunie, inaugurarea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor.
Aurelian LUNGU
Serviciul funcționează în cadrul sediului administrativ al Primăriei Axente Sever, pe str. Principală, nr. 308, la parter, și deservește cetățenii din localitățile Axente Sever, Agârbiciu și Șoala. „Începând de acum, locuitorii din comună nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la Copșa Mică pentru a-și rezolva problemele legate de actele de identitate sau cele de stare civilă. Invităm toți cetățenii din comună să își verifice data expirării actului de identitate, iar, în cazul în care acesta este expirat sau urmează să expire, să se prezinte, în cel mai scurt timp posibil, la SPCLEP Axente Sever, în vederea obținerii unui nou act de identitate“, transmite primarul Marius Grecu. Această structură a fost înfiinţată prin Hotărârea nr. 28/2017 a Consiliului Local Axente Sever. Programul de lucru este următorul: luni, marți și miercuri - între orele 7.30 și 16, joi - de la 8.30 la 17, iar vineri - de la 7.30 la 13.30.
Deservește 4.300 de locuitori
„De activitatea specifică pe linie de evidenţă a persoanelor vor beneficia circa 4.300 de locuitori ai comunei, având în vedere actualizarea arondării unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Sibiu la serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Sibiu nr. 109/2018. Prin înfiinţarea acestei structuri de profil se eficientizează serviciile furnizate cetăţenilor de către autorităţile locale, în sensul că depunerea documentelor necesare în vederea eliberării actelor de identitate se realizează chiar în localitatea de domiciliu, într-un spațiu amenajat în sediul Primăriei comunei Axente Sever, spaţiu dotat cu toate echipamentele necesare desfăşurării activităţii în condiţii optime. Nu în ultimul rând, precizăm faptul că este cel de-al 18-lea serviciu de specialitate înfiinţat în judeţul Sibiu, a cărui activitate va fi coordonată şi controlată metodologic pe linie de evidenţă a persoanelor, conform prevederilor legale, de către Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu“, a declarat Florin-Ioan Munteanu, directorul executiv al Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Sibiu.