sâmbătă, 9 februarie 2013

Publicat la 2/09/2013 08:32:00 p.m. de Anonim

Sfatul polițistului: 11 februarie 2013, Ziua Europeană 112

Numărul unic de urgenţă 112 a fost introdus la nivel european încă din anul 1991 printr-o decizie a Consiliului European. Scopul primar al acestui număr unic de urgenţă a fost de a asigura un acces mai facil la serviciile de urgenţă, mai ales pentru călători, indiferent de ţara europeană în care se aflau. Câţiva ani mai târziu, în anul 1998, legislaţia europeană stipulează garantarea apelării gratuite a serviciilor de urgenţă prin 112, atât de la telefoanele fixe cât şi de la cele mobile.


Din luna martie 2005 a fost introdus în România Sistemul Naţional Unic pentru Apel de Urgenţă (SNUAU).
Acesta asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie definite prin „structurile autorităţilor administraţiei publice, care au rolul de intervenţie imediată pentru soluţionarea urgenţelor în domeniul ambulanţei, Serviciilor Mobile de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (S.M.U.R.D.), poliţiei, jandarmeriei, serviciilor publice profesioniste şi voluntare pentru situaţii de urgenţă, inclusiv S.M.U.R.D., contra-terorismului, precum şi alte structuri stabilite prin hotărâre a Guvernului”.
Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) este constituit din centre de preluare a apelurilor de urgenţă, având ca dotare cu un sistem operativ de telecomunicaţii, pentru anunţarea, recepţionarea, prelucrarea şi transmiterea către serviciile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei şi Jandarmeriei.
În fiecare situaţie de urgenţă, apelul pentru serviciul 112, timpul este elementul crucial, deci lupta cu secundele este cea mai importantă. Să te afli acolo unde este nevoie de ajutor, la momentul şi cu resursele umane si materiale necesare, cu cea mai mare viteză, salvează vieţi, reduce suferinţa şi minimizează pierderile materiale. O societate care conştientizează costurile unor accidente sau dezastre ştie că cea mai bună soluţie este intervenţia în timp util cu cele mai potrivite mijloace materiale şi umane, fără a face astfel risipă de energie şi resurse în mod inutil.
Similar celorlalte unităţi de poliţie din componenţa Poliţiei Române, şi în cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Sibiu se acţionează pe principiul “cel mai apropiat poliţist de locul evenimentului intervine” atunci când se primesc apeluri telefonice de la cetăţeni.
Pe acestă linie, în anul 2012, Poliţia Judeţului Sibiu a înregistrat rezultate foarte bune, astfel:

Situaţia apelurilor 112 în anul 2012 comparativ cu anul 2011

Număr intervenţii la solicitări prin S.N.U.A.U. 112 - TOTAL

  • 2011: 16.484
  • 2012: 18.441
  • până la 10 minute: 2011 - 14.875, 2012 - 16.361

Număr intervenţii la solicitări prin S.N.U.A.U. 112 - URBAN

  • 2011: 11.243
  • 2012: 11.994
  • până la 10 minute: 2011 - 10.982, 2012 - 11.787

Număr intervenţii la solicitări prin S.N.U.A.U. 112 - RURAL


  • 2011: 5.241
  • 2012: 6.447
  • până la 10 minute: 2011 - 3.893, 2012 - 4.574


Ne exprimăm convingerea că, printr-o reacţie promptă şi eficientă la solicitările cetăţenilor din comunitatea sibiană şi nu numai vom reuşi să ne îndeplinim sarcinile şi misiunile noastre de a fi permanent în serviciul comunităţii.

Compartimentul de Prevenire a Criminalității din cadrul IPJ Sibiu



    Trimite prin e-mail