vineri, 8 iunie 2012

Publicat la 6/08/2012 10:19:00 p.m. de Redacţie

PUBLICITATE ELECTORALĂ | Votaţi responsabil!

Pe 10 iunie suntem chemaţi la urne să ne alegem reprezentanţii pentru următorii 4 ani. În ultima lună am asistat la o campanie murdară, plină de atacuri. Campania pentru alegerile locale din acest an a surprins prin sumele foarte mari investite de anumiţi candidaţi şi zvonurile fără precedent care au circulat prin oraş. Sunt şase candidaţi înscrişi în cursa pentru fotoliul dintre primar. Trei dintre ei au fost cei mai vizibili şi sunt cotaţi cu cele mai mari şanse, iar ceilalţi nu întrunesc nici 10% din opţiunile electoratului.


Cum s-a desfăşurat campania electorală a independentului Gheorghe Roman

Intrat în cursa electorală din postura de independent, Gheorghe Roman a stârnit controverse fără precedent, datorită campaniei foarte scumpe pe care a practicat-o. La bursa zvonurilor se spune, prin Mediaş, că în spatele candidatului s-ar afla un grup de oameni de afaceri influenţi care i-au dat câteva sute de mii de euro pentru a obţine fotoliul de primar, alţii mai cârcotaşi spun că ar vrea „să cumpere oraşul”. Cine şi cum o să deconteze aceşti bani rămâne de văzut, însă un lucru este cert: nimeni nu îţi dă atâţia bani fără să-i întorci înzecit „favoarea”.
Candidatul independent a desfăşurat o campanie destul de agresivă, plină de atacuri la adresa actualului primar, atât prin mass-media, cât şi în cadrul întâlnirilor cetăţeneşti pe care le-a avut pentru a-şi promova oferta electorală. Întrebat în nenumărate rânduri cum ar rezolva diferite probleme cu care se confruntă Mediaşul, domnul Roman a răspuns invariabil: voi consulta cetăţenii. Pliantul electoral al candidatului independent este în proporţie de 90% identic la capitolul promisiuni cu al primarului Teodor Neamţu, independentului îi lipsesc însă soluţiile de rezolvare a problemelor.
Evenimentele şi metodele pe care le-a creat în perioada de precampanie şi în campania electorală au dat naştere mai multor discuţii privind sumele foarte mari de bani cheltuite pentru a obţine funcţia de primar. S-a zvonit că de la a oferi cadouri tuturor angajatelor Spitalului Municipal, a organiza petreceri cu profesorii, a oferi vitamine şi consultaţii gratuite, a plăti facturile restante anumitor persoane, a plăti reţetele de medicamente ale unor persoane vârstnice, a organiza grătare de socializare în cartierele sărace, promisiuni de locuri de muncă în administraţia publică locală, plasarea de sume de bani în obiectele promoţionale, independentul a apelat la toate metodele posibile de a convinge cetăţenii să-l voteze. 

Eugen Moraru – Asul USL pentru Primăria Mediaş

Uniunea Social Liberală a scos la înaintare pe ultima sută de metri un candidat de care nimeni nu auzise acum două luni de zile. Aceeaşi tactică de campanie au avut şi în urmă cu 4 ani, rămâne însă de văzut dacă medieşenii pot fi convinşi într-un timp atât de scurt. Eugen Moraru, fostul director al Poliţiei Locale, a avut o campanie în care a încercat să convingă oamenii că proiectele lui vor schimba faţa Mediaşului. O parte dintre aceste proiecte sunt un pic rupte de realitate, mă refer la amplasarea unei piste de aterizare a elicopterelor în incinta fostei Unităţi Militare de Aviaţie, deşi legea în vigoare prevede ca elicopterul să aterizeze la maxim 100 de m de Spital. Aceeaşi situaţie o regăsim şi în cazul proiectului de amenajare a lacului Ighişul Nou, unde comandorul ne propune o investiţie demnă de toată lauda, dar pe terenuri private. Locomotiva campaniei a fost şi de data aceasta senatorul Viorel Arcaş, care a încercat să-i transfere din imaginea lui şi candidatului pentru funcţia de primar.

PDL merge pe mâna lui Neamţu

Ales cu 70% din sufragii în urmă cu 2 ani şi jumătate, Teodor Neamţu vrea să ducă la bun sfârşit ceea ce a început. Proiectele de 70 de milioane de euro, mandatul scurt pe care l-a avut şi continuarea proiectelor începute pe vremea când făcea echipă cu Daniel Thellmann sunt argumentele pentru care Neamţu vrea să obţină un nou mandat de primar. Campania actualului candidat al PDL a fost iniţial una axată pe prezentarea proiectelor.
Proiectul de reabilitare a infrastructurii de apă - canal a fost mărul discordiei în această campanie electorală. Pe de o parte, Neamţu a dat dovadă de un curaj enorm, spărgând practic tot oraşul în an electoral pentru a nu pierde finanţarea de 50 de milioane de euro de la Uniunea Europeană, pe de altă parte a fost acuzat pentru modul în care s-au desfăşurat lucrările. Neamţu a ieşit la atac în a doua parte a campaniei, când, sătul de acuzaţii, a început să dea şi el replici adversarilor săi şi a arătat cum cei care au lucrat prost plătesc amenzi zilnice de 67.000 de lei. Faptul că nu a fost un bun comunicator şi că nu a informat populaţia cu privire la acest proiect i-a creat destul de multe probleme lui Teodor Neamţu.
Lăsând la o parte tot ce am auzit în această campanie, sunt lucruri evidente pe care Teodor Neamţu le-a schimbat, dând dovadă că este un om de mare caracter. Pe 10 iunie, votaţi responsabil faţă de Mediaş, alegeţi omul care v-a convins prin proiectele şi experienţa lui, votaţi omul care îşi cunoaşte cel mai bine oraşul, votaţi omul care poate să ducă mai departe Mediaşul.
    Trimite prin e-mail