vineri, 8 iunie 2012

Publicat la 6/08/2012 12:32:00 a.m. de Redacţie

Conducerea ATM spune că atacurile la adresa ei sunt un simplu exerciţiu de imagine

Virgil Bucşe, directorul general al societăţii Apa Târnavei Mari SA, a răspuns într-o conferinţă de presă atacurilor la adresa modului în care se lucrează pe străzile din municipiu în cadrul proiectului care vizează reabilitarea întregii infrastructuri de apă şi apă uzată.

Autor: Alex PÎNTEA

Bucşe a explicat că societatea pe care o conduce derulează cel mai mare proiect de investiţii în infrastructură în regiunea de nord-est a judeţului Sibiu şi, implicit, în municipiul Mediaş. „Având în vedere importanţa majoră a acestui proiect pentru dezvoltarea viitoare a regiunii şi a acestui oraş, aşteptăm o susţinere obiectivă din partea tuturor factorilor responsabili şi interesaţi”, a reamintit reprezentatul operatorului de apă şi apă uzată.

Gata în octombrie

Cel mai important contract aflat în derulare este cel de extindere şi reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare în Municipiul Mediaş, în valoare de 67,2 milioane de lei. Contractorul este asocierea dintre Hidroconstrucţia S.A. şi Dafora S.A. „Acesta este contractul care generează cele mai multe discuţii, de aceea dorim să clarificăm problemele ridicate de cetăţeni. Acest contract s-a semnat în anul 2009, termenul de finalizare fiind octombrie 2012. El presupune realizarea unor lucrări de săpătură în lungime de aproximativ 140 kilometri pe străzile din oraş. Având în vedere una dintre condiţionalităţile Fondurilor de Coeziune de la Uniunea Europeană, contractul trebuie să se finalizeze în luna octombrie a acestui an, urmând perioada de notificare a defectelor. Depăşirea acestor termene conduce la sistarea finanţării”, explică Bucşe.

Refacere întârziată

În momentul de faţă, lucrările de refacere sunt cele care au cauzat întârzieri la lucrările din cadrul acestui contract. Astfel la data punctului intermediar din 6 februarie exista o întârziere de 11%. „De la acea dată, până la recuperarea întârzierilor, acest contract este supus penalităţilor de circa 67.000 lei/zi, deocamdată recuperabile, cu condiţia finalizării la termen a contractului. Acest aspect a generat o serie de probleme financiare unor subcontractori care au părăsit lucrările, reluarea acestora presupunând un timp necesar pentru mobilizarea altor echipe. Entităţile implicate în contract au stabilit măsurile necesare şi au refăcut graficul de execuţie pentru recuperarea întârzierilor. Aşadar, acestea sunt motivele pentru care timpul până la refacerea finală a drumurilor pare atât de lung pentru un privitor din exterior”, consideră Bucşe.

Zone fierbinţi

În perioada următoare, în majoritatea zonelor se va lucra în special pentru refaceri şi remedieri. Au rămas de executat lucrări pe străzile Stadionului, George Coşbuc, Horea, Gheorghe Pop de Băseşti, Carpaţi, Gării, Gheorghe Lazăr, Buzdului, Alexandru Vlahuţă, Stejarului, Oituz, Valea Adâncă, Traian şi Ulmului. „Se prevede finalizarea lucrărilor de extindere şi reabilitare a reţelelor din Mediaş în luna octombrie a acestui an şi, evident, încetarea disconfortului. Odată cu finalizarea acestor lucrări, se creează premisele punerii în practică a programului de modernizare a străzilor, în aşa fel încât în anii următori să ne putem bucura de drumuri publice civilizate”, a conchis Bucşe.
    Trimite prin e-mail