vineri, 21 octombrie 2016

Lucrări accelerate. Din primăvară, la Mediaș se va circula cu 120 km/h, promite conducerea CFR



Accelerarea lucrărilor de infrastructură din acest an va scurta semnificativ durata unei călătorii cu trenul pe porțiunea românească a Coridorului IV paneuropean, care face legătura între Turcia și Germania, astfel că trenul va deveni o opțiune în rândul publicului, susține Marius Chiper, directorul general al CFR SA. Vestea și mai bună este că investițiile vizează o mare parte din infrastructura feroviară din nordul județului Sibiu.


Autor: Aurelian LUNGU

Astfel, viteza de circulație pe coridorul IV feroviar va crește de la 50 km/h la cel puțin 120 km/h în 2017, a declarat Marius Chiper, pentru News.ro, preluat de Hotnews. Lucrările, realizate cu bani europeni, sunt în curs de desfășurare inclusiv pe raza unităţilor administrativ­-teritoriale Laslea, Hoghilag, Aţel, Alma, Brăteiu, Mediaş, Târnava, Copşa Mică și Axente Sever.

Magistrală vitală

CFR SA, cunoscută și drept CFR Infrastructură, este compania care administrează infrastructura de cale ferată din România. Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, face legătura între orașele germane Dresda și Nurnberg și metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria. Porțiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, județul Arad, și Constanța, pe traseul Curtici-Arad-Simeria-Coșlariu-Sighișoara-Brașov-București-Constanța.

Se „dezgheață“ trenurile

Lucrările pe tronsonul Simeria-Sighișoara, parte din coridor, au întârziat mai mulți ani, scrie Hotnews, dar în 2016 acestea au accelerat, iar redeschiderea circulației pe anumite segmente feroviare va fi făcută încă din primul trimestru al anului viitor. „Începând cu noul mers al trenurilor, ce va fi implementat în luna decembrie 2016, se are în vedere într-o primă fază ridicarea vitezelor de circulație de la 50 km/h, cât este în prezent, la 120-140 km/h, viteză care va contribui direct la reducerea duratei de călătorie“, promite Chiper.

Comisia Europeană a pus piciorul în prag 

Lucrările pe partea românească a coridorului paneuropean au accelerat în ultimul timp, la presiunea Comisiei Europene, care finanțează mare parte din lucrări. Cu toate acestea, lucrările sunt mult întârziate, astfel că viteza pe porțiunea românească a coridorului rămâne cea mai mică de pe traseul paneuropean. 
Compania care gestionează infrastructura feroviară a României, inclusiv cea de pe coridorul IV, este CFR SA. Compania a finanțat în ultimii ani din surse proprii lucrări de reparații și investiții în infrastructura feroviară, lucrări care au contribuit la reducerea numărului de restricții de viteză pe întreaga rețea, de la 596 de restricții înregistrate în anii anteriori, la 187 de restricții în 2016.

Marius CHIPER | director general CFR SA: „Începând cu noul mers al trenurilor, ce va fi implementat în luna decembrie 2016, se are în vedere într-o primă fază ridicarea vitezelor de circulație de la 50 km/h, cât este în prezent, la 120-140 km/h, viteză care va contribui direct la reducerea duratei de călătorie.“

Circulație întreruptă

Potrivit Secției Regionale de Poliție Transporturi Brașov, în vederea efectuării legăturii liniei secundare 208 Sibiu - Copșa Mică cu Magistrala 300 (Culoarul 4 paneuropean), se efectuează lucrări de reparații și modernizare la infrastructura feroviară, iar din această cauză, între stațiile de cale ferată Șeica Mare și Copșa Mică (județul Sibiu), traficul feroviar este întrerupt. Circulația trenurilor se desfășoară normal, cu transbordarea auto a călătorilor între stațiile de cale ferată menționate.