sâmbătă, 4 iunie 2016

Monitorul de Mediaș îţi dezvăluie secretele tinereţii!

Dacă vrei să rămâi veşnic tânăr şi în formă, ar trebui să urmezi câteva sfaturi date de specialişti şi să faci mici sacrificii. 


Lasă-te de fumat 

Ştii că fumatul este dăunător pentru sănătate; ce nu ştii e că fumatul te poate face să arăţi şi să te simţi cu câţiva ani mai în vârstă. Fumătorii înhalează încontinuu în jur de 50 de substanţe chimice agresive pentru organism. Nu dispera, beneficiile pentru sănătate încep la doar 20 de minute după ce ai stins ultima ţigară. La o lună după momentul renunţării la fumat, te vei simţi deja cu un an mai tânăr.




Zilnic, mergi pe jos cel puţin 20 de minute 

În timp ce îţi duci copiii la şcoală, îţi faci cumpărăturile, parcurgi drumul spre serviciu sau casă. Mersul pe jos este un exerciţiu foarte bun şi, dacă îl practici zilnic, la scurt timp vei ajunge să mai scapi de doi ani. Creşte durata activităţilor zilnice la 110 minute (curăţenie, spălat maşina, grădinărit, alergat cu copiii în parc etc.) şi vei fi cu şase ani mai tânăr. 

Verifică-ţi colesterolul 

Medicul de familie te poate informa asupra factorilor de risc (dacă ai avut în familie persoane cu afecţiuni cardiace) şi să-ţi spună dacă ai valori mari ale colesterolului. 

Verifică-ţi tensiunea arterială 

Simpla menţinere a tensiunii arteriale în limita valorilor normale poate să îţi prelungească viaţa cu circa 10-15 ani. În general, hipertensiunea arterială poate apărea fără simptome evidente, dar cu nişte consecinţe devastatoare, care pot duce până la infarct sau atac cerebral. 

Bea un pahar cu vin pe zi 

Consumul moderat de alcool (zilnic, un pahar cu vin pentru femei, două pentru bărbaţi) este bun pentru inimă şi poate să te întinerească cu doi ani faţă de cei care nu beau deloc. Vinul roşu, mai ales, este bogat în antioxidanţi. Consumul ridicat de alcool (în special băuturile tari) duce la un deficit mare de vitamine, distruge ficatul şi sporeşte riscul de cancer. 

Curăţă-ţi dinţii zilnic cu aţă dentară

Acest obicei te poate feri de îmbolnăvirea inimii şi îţi menţine corpul mai tânăr cu şase ani. De fapt, la cei care nu folosesc aţă dentară se constată o rată a mortalităţii cu 46% mai mare decât la cei care o folosesc zilnic. Asta, întrucât bacteria care determină afecţiunile gingivale poate declanşa reacţii autoimune şi inflamaţii ale arterelor.

Periajul dinţilor este obligatoriu 

Spală-te pe dinţi de două ori pe zi şi mergi la dentist o dată la şase luni, pentru a preveni o afecţiune dentară. 



Relaxează-te! 

Organismul tău reacţionează la stresul schimbării serviciului, de exemplu, într-un mod asemănător celui în care te confrunţi cu un pericol, substanţele chimice eliberate îţi pot afecta sistemul imunitar şi pot duce la îmbolnăviri grave. Aşadar, asigură-te că ai suficient timp pentru relaxare, lecţiile de yoga ar fi cele mai bune, dar şi o baie cu spumă, timp de o jumătate de oră, te ajută. 

Fă sex de trei ori pe săptămână 

Medicii spun că sexul este un exerciţiu aerobic excelent, care tonifică musculatura şi chiar îţi poate echilibra sistemul imunitar. În funcţie de frecvenţa şi calitatea partidelor de sex, această activitate te poate întineri cu doi până la opt ani! Nu sunt incluse în această categorie relaţiile întâmplătoare şi neprotejate, care pot avea un efect contrar. 

Dormi bine, dar nu prea mult! 

Un program de somn bun, acelaşi în fiecare noapte, te poate întineri cu trei ani. Somnul neregulat şi de proastă calitate îţi slăbeşte sistemul imunitar şi abilitatea de a face faţă stresului, având efecte negative asupra stării tale de spirit. Încearcă să dormi şapte ore pe noapte, dar nu mai mult de opt. Somnul prelungit poate cauza dureri de cap şi ameţeli. 

Ia-ţi un câine! 

Te poate ajuta să rămâi mai tânăr cu un an. Studiile arată că persoanele care se bucură de compania unui animal de casă, indiferent că e câine, pisică, hamster, papagal sau peştişori, au o rată mai mare de recuperare după boală, în special dacă este vorba de un atac de inimă. Cercetătorii susţin că prezenta unui animal de casa aduce nu doar confort psihic, ci are şi efecte benefice asupra sănătăţii în general: reduce colesterolul, durerile de cap şi alungă depresia. În orice caz, cele mai importante beneficii le ai de pe urma unui câine: îţi oferă companie şi te obligă să faci mişcare zilnic, fie şi numai să-l scoţi în parc o jumătate de oră. 

Mănâncă grăsimi bune 

Grăsimile bune sunt vitale pentru menţinerea sănătăţii, ducând la creşterea colesterolului bun. Dacă reuşeşti să mănânci săptămânal cel puţin două-trei porţii de peşte oceanic (ton, macrou, sardele, somon), bogat în grăsimi benefice Omega-3, poţi să arăţi cu trei ani mai tânăr. Pentru rezultate mai bune, include în meniul tău avocado, ulei de măsline şi seminţe de in. Încearcă să eviţi consumul de grăsimi saturate sau hidrogenate, cum sunt cele din alimentele prelucrate şi superprelucrate, care determină creşterea colesterolului rău. 

Ia întotdeauna micul dejun 

Reducerea consumului de calorii sărind peste micul dejun nu este cea mai bună metodă de a-ţi menţine silueta. Dimpotrivă! Lipsa mesei de dimineaţă duce la încetinirea metabolismului, întrucât organismul tău este nevoit să treacă pe „regim de urgenţă“ timp îndelungat, până la următoarea masă. Studiile arată că persoanele care iau masa la intervale regulate sunt mai sănătoase.


Mănâncă zilnic cel puţin trei porţii de alimente bogate în vitamina C 

Vitamina C este unul dintre cei mai importanţi aliaţi în lupta contra procesului de îmbătrânire. Mănâncă zilnic fructe (portocale, grapefruit, kiwi) şi legume proaspete (broccoli) ca să te simţi cu cinci ani mai tânăr. Roşiile, bogate în licopen, îţi fortifică sistemul imunitar şi încetinesc îmbătrânirea arterelor. 

Opreşte-te din mâncat înainte de a te simţi sătul! 

Renunţă la mentalitatea „termină tot ce ai în farfurie“. Excesul de calorii îţi îmbătrâneşte sistemele circulator şi imunitar. Schimbă-ţi farfuria cu una mai mică, până te înveţi să mănânci mai puţin, şi vei întineri cu încă trei ani.