vineri, 19 februarie 2016

An cu investiţii consistente pentru Piaţa Prim-Com

Societatea medieşeană Piaţa Prim-Com S.A. a avut un an 2015 destul de greu, dar a intrat cu optimism în acest an. Astfel, există un plan de investiţii, se încearcă atragerea şi încurajarea micilor producători, se doreşte extinderea activităţii. Monitorul de Mediaş a stat de vorbă cu directorul general Aurel Nechita despre planurile şi priorităţile anului 2016. 


Monitorul de Mediaş: Cum a fost anul 2015 pentru societatea Piaţa Prim-Com?
Aurel Nechita: Pot să spun că Piața Prim-Com S.A., societate a municipiului Mediaș, a intrat cu optimism în noul an 2015, așa cum intră în fiecare an de când Direcția Administrația Pieţelor din Mediaş s-a transformat în societate comercială pe acţiuni, sperând într-o extindere a activității, astfel încât împreună cu cât mai mulți producători autohtoni să asigurăm locuitorii Mediașului cu fructe și legume proaspete. Cu toate acestea, anul 2015 a fost unul destul de greu.


Monitorul de Mediaş: Cu ce probleme s-a confruntat societatea pe parcursul anului trecut?
Aurel Nechita: Vreau să subliniez faptul că nu ne confruntăm cu probleme majore şi, dacă sunt, le rezolvăm în cel mai bun mod. Orice problemă trebuie rezolvată. Pe această cale, mulțumesc Poliției Municipale și Poliţiei Locale pentru intervențiile și controalele făcute în acest domeniu destul de sensibil. Scopul nostru, cum am mai spus, este de a îndeplini strategia de dezvoltare a societății și de a asigura un climat de lucru optim în piețele agroalimentare din municipiul Mediaș şi, nu în ultimul rând, de a mulţumi cetăţenii care îşi fac cumpărăturile aici. Bineînţeles că nu trebuie să excludem problema cea mai mare şi anume criza mondială şi factorii meteorologici din ultimii ani, care ne-au afectat pe toţi.  


Monitorul de Mediaş: Cum a decurs activitatea în piaţa din cartierul Gura-Câmpului?
Aurel Nechita: Fiind o piaţă agroalimentară de cartier, precum şi de sezon, în anul ce a trecut,  gradul de ocupare al meselor a fost de 25 la sută din totalul lor. Observăm că, pe an ce trece, vadul începe să se formeze. Conducerea societăţii se va implica, sperând că prin perseverenţa noastră şi a comercianţilor să putem determina cât mai mulţi cetăţeni din cartier să îşi facă cumpărăturile în această piaţă.    


Monitorul de Mediaş: Societatea Piaţa Prim-Com a fost premiată şi anul trecut de către Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură a Judeţului Sibiu. Pentru al treilea an consecutiv, aţi ocupat locul I la Întreprinderi mici, domeniul Servicii. Ce înseamnă acest premiu pentru dvs.?
Aurel Nechita: Ca și în anii anteriori, am fost premiați la Gala „Topul companiilor performante 2015”. Am obținut locul I la categoria Servicii şi asta datorită echipei mele. Acest premiu nu face decât să ne încânte, pentru că ne este recunoscut efortul depus, de asemenea ne mobilizează şi mai mult în vederea realizării de noi obiective, de noi cerinţe, să fim la nivelul cerut de cetăţeni, să creăm pe zi ce trece o piaţă agroalimentară mult mai dezvoltată prin atragerea a cât mai mulţi producători autohtoni.   


Monitorul de Mediaş: Care sunt priorităţile pe care vi le-aţi stabilit pentru anul în curs?
Aurel Nechita: Ne-am propus un plan de investiţii cu mai multe puncte. Primul ar fi proiectul de demolare a corpului de clădire A. Realizarea acestui proiect implică demolarea clădirii existente, aflată într-o stare de degradare avansată, şi obţinerea unei suprafeţe construibile de 1.000 de metri pătraţi. Pe această suprafaţă se pot monta minim 100 de mese. Cele 100 de mese protejate de o copertină modernă, pe schelet metalic, vor asigura pe timpul verii necesarul de spaţii pentru comercianţi, dar şi condiţii civilzate pentru cumpărători. Se ştie că actualul loc unde se comercializează de-a lungul întregului an pepeni, struguri, varză, brazi, pomi tineri şi seminţe este în litigiu. Sumele încasate de aici sunt vitale pentru buna funcţionare a societăţii. Realizarea acestui proiect ne va permite să asigurăm spaţiul necesar comercializării acestor produse în incinta pieţei. Un al doilea proiect este de amenajare a unui loc de depozitare subteran a resturilor menajere. Se elimină, astfel, disconfortul creat de mirosul pestilenţial din timpul verii şi se creează condiţii civilizate pentru toţi cetățenii. Ne propunem, totodată, realizarea accesului în piaţă direct din parcarea Billa, care va ajuta la fluidizarea traficului cumpărătorilor şi comercianţilor. Alte proiecte sunt reabilitarea termică a clădirii sediului administrativ, reabilitarea acoperişului acesteia, dar şi extinderea sistemului de supraveghere video şi montarea unei porţi automatizate. Instalarea sistemului de supraveghere video a dat rezultate remarcabile. În multe situaţii, organele abilitate au folosit imaginile înregistrate pe camerele de supraveghere la prinderea infractorilor. Acest sistem contribuie la asigurarea securităţii cetăţenilor în incinta pieţei agroalimantare. Montarea unei porţi automatizate cu intrare dinspre Billa va permite accesul în incinta pieţei numai a autovehiculelor ce fac aprovizionarea comercianţilor cu produse. Având în vedere că în Planul Urbanistic Zonal este prevăzut construirea de noi locuinţe de tip ANL în zona târgului, dorim să identificăm un nou teren pentru amenajarea târgului, un teren unde putem crea condiţii şi oferi servicii decente tuturor cetăţenilor. Avem în vedere ca respectivul teren să fie amenajat şi folosit ca şi târg de maşini la fiecare sfârşit de săptămână, cetăţenii oraşului nostru cerându-ne insistent acest lucru. Credem că cel mai bun amplasament pentru viitorul târg poate fi una din parcelele date în concesiune în zona fostei unităţi de aviaţie. De asemenea, ne mai propunem atragerea şi încurajarea micilor producători de a-şi valorifica resursele şi, implicit, produsele.


Monitorul de Mediaş: Aveţi singurul magazin din oraş în care se vinde peşte viu. Cum merge activitatea acestuia şi ce planuri aveţi pentru 2016?
Aurel Nechita: Da, este adevărat şi vreau să subliniez că magazinul de peşte a fost inaugurat şi deschis medieşenilor încă din anul 2011, luna iulie. Avem o gamă foarte largă de produse din peşte şi peşte viu. Toate aceste produse sunt preparate în cherhanale şi nu conţin nici un fel de conservanţi, iar peștele proaspăt este pescuit din Deltă, Dunăre și Marea Neagră. Peştele viu şi cel proaspăt îl aducem în condiţii de maximă siguranţă alimentară în maşina dotată cu frig şi instalaţie de oxigen. Magazinul este dotat şi el cu aparatură de ultimă generaţie, cameră de frig, maşini de făcut fulgi de gheaţă, acvarii, mese de prezentare peşte proaspăt, vitrine frigorifice, instalaţie de aer şi nelipsitul raft cu vinuri. Vreau să spun că suntem mândri de acestă pescărie, fiind şi singura din zonă care este aprovizionată cu o gamă foarte largă de peşte autohton. Pe pagina de socializare a societăţii noastre, precum şi pe pagina web se pot vizualiza toate sortimentele şi preparatele din peşte.



Monitorul de Mediaş: Piaţa Prim Com este membru fondator în cadrul Asociaţiei Administratorilor de Pieţe din România (AAPR). Ştiu că se lucra la un proiect de lege cu privire la exercitarea comerţului din pieţe. În ce stadiu este şi ce aduce nou acesta?
Aurel Nechita: În data de 16 martie 2013, la Sibiu s-a semnat actul constitutiv al AAPR şi suntem mândri că societatea noastră face parte din această asociație ca membru fondator. Într-adevăr, pieţele agroalimentare din România încearcă să găsească o reţetă de supravieţuire într-un sector în care reţelele de hipermarketuri străine câştigă tot mai mult teren. În acest context, adunarea generală a membrilor AAPR a decis să realizeze un studiu de piaţă pentru a afla ce îşi doresc consumatorii din mediul urban, pentru ca apoi datele relevate de acestea să ajute pieţele agroalimentare să îşi creioneze o strategie viitoare. Pieţele locale se luptă pe o piaţă de circa 16-17 miliarde de euro, atât cu micile magazine alimentare şi chioşcuri, cât şi cu reţelele internaţionale care au deja 1.600 de hipermarketuri şi supermarketuri cu afaceri de 8,5 miliarde de euro. Mai mult, străinii au intrat în ultimii ani pe terenul de luptă al pieţelor, cu produse „made in România” şi cu branduri tradiţionale. Astfel, la adunarea generală a AAPR care a avut loc în luna noiembrie, s-a decis demararea unui proiect strategic care ar putea avea un impact pozitiv semnificativ atât pentru producătorii agricoli şi satul românesc, cât şi pentru consumatorii finali. În acest sens, începând cu luna ianuarie 2016 se derulează o cercetare calitativă de piaţă.


             
Monitorul de Mediaş: În ce stadiu mai este proiectul pieţei de cartier din Vitrometan?
Aurel Nechita: Pot să vă spun că avem un studiu de fezabilitate, împreună cu un proiect tehnic. Urmează să se întocmească proiectul de execuţie şi - partea cea mai important - identificarea surselor de finanţare.

A consemnat Alex PÎNTEA