joi, 2 aprilie 2015

„De patru ani spunem: «Hai pe net!»“


Direcţia Municipală pentru Cultură, Sport, Turism şi Tineret Mediaș, prin Biblioteca Municipală „St. L. Roth”, a participat şi în acest an la campania de incluziune digitală „Hai pe net 2015!”.

Pe toată perioadă a desfășurării campaniei, în săptămâna 23-29 martie, au fost organizate în bibliotecă activități destinate tuturor celor ce își doresc să fie incluși digital, navigării în siguranță pe internet, securității datelor, formării și dezvoltării de competențe și abilități IT, precum și creșterii șanselor de angajare. Elevii în an terminal, studenții și șomerii sunt primele grupuri țintă. Activitățile campaniei au vizat, de asemenea, absolvenții care doresc locuri de muncă, persoanele cu handicap, persoanele care provin din mediul rural sau defavorizate și seniorii. Organizatorii au prezentat avantajele navigării pe internet în siguranță, au evaluat competențele IT ale participanților și au dezvoltat aptitudini și abilități în domeniul IT pentru cel puțin 150 de membri ai comunității locale.
Evenimentul derulat în România este parte integrantă a campaniei „Get online week 2015!”, derulată la nivel european de către organizația Telecentre Europe - o campanie de responsabilizare digitală prin care telecentrele urmăresc stimularea ocupării forței de muncă, formarea și certificarea competențelor digitale precum și locurile de muncă care necesită utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor în comunitățile din întreaga Europă.
Campania „Hai pe net!” este o campanie de incluziune digitală organizată de Fundația EOS Romania în parteneriat cu biblioteci publice, telecentre, școli, Puncte de Acces Public la Informație (PAPI) și alte organizații și instituții dedicate alfabetizării digitale în Romania destinată atât copiilor și tinerilor, cât și părinților și bunicilor. În anul 2015, campania a avut loc în perioada 23-29 martie, cu sprijinul partenerilor strategici precum: rețeaua națională de ecentre, Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, Certipro Education, Microsoft și Liberty Global. Campania s-a derulat sub patronajul inițiativei Grand Coalition for Digital Jobs a Comisiei Europene și a campaniei eSkills for Jobs 2015. (A.L.)