luni, 12 mai 2014

Constructorii autostrăzii Sibiu-Orăştie vor fi sancţionaţi dacă nu respectă noul termen. Noi promisiuni pentru centura Mediașului | VIDEO


Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat că în cazul în care constructorii autostrăzii Sibiu-Orăştie nu vor finaliza lucrările până la noul termen - 15 noiembrie - vor fi sancţionaţi chiar dacă "au avut o parte de dreptate spunând că nu aveau cum să realizeze proiectul până în aprilie 2013". Șova și colegii săi social-democrați au vorbit și despre proiectul centurii ocolitoare a municipiului Mediaș.

Dan Şova a spus vineri, într-o conferinţă de presă la Mediaş, după o vizită pe lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, că despre lucrările la autostrada Sibiu-Orăştie "trebuie reţinute câteva aspecte". "Trebuie să spunem că şi constructorii au avut o parte de dreptate, spunând că nu aveau cum să realizeze proiectul până în aprilie 2013, cum a fost iniţial creat. Iată că a fost un complet arbitral care a spus că termenul normal de realizare este noiembrie 2014", a declarat Şova, citat de Mediafax. Potrivit acestuia, statul trebuie să plătească suplimentar constructorului doar 26 de milioane de lei, faţă de 365 cât i s-a cerut iniţial.

Șantierul autostrăzii Sibiu - Orăștie, lotul III

Acesta a afirmat că, în urma vizitei făcute pe şantierul lotului trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, a constatat situaţia concretă, care a dus la întârzieri. "Cred că vizita a fost interesantă, pentru că aţi văzut şi dumneavoastră situaţia concretă, terenul pe care sunt obligaţi să lucreze. Departe de mine să iau apărarea constructorilor. Eu sunt foarte rău cu ei în general, dar am încercat să-mi explic şi eu. Terenul este foarte fărâmicios, n-are piatră în el deloc. Este o problemă, nu este uşor de lucrat", a spus ministrul Transporturilor.
În final, Şova a anunţat că, dacă noul termen de finalizare a lotului trei al autostrăzii nu va fi respectat, constructorilor "li se vor aplica sancţiunile contractuale de rigoare".




Tot vineri, Dan Şova se declara "circumspect" că lucrarea va fi terminată până la termenul din 15 noiembrie şi le cerea constructorilor "mai multă agitaţie pe şantier".
Şova le-a cerut celor de la CNADR şi Drumuri Naţionale Sibiu să se "ţină de capul constructorilor", astfel încât termenul să fie respectat. De asemenea, Şova a promis că în "două-trei săptămâni" va reveni pe şantier pentru reevaluarea situaţiei.

Contractul cu italienii de la Impregilo - Salini pentru construcţia lotului 3 al autostrăzii Orăştie - Sibiu, cu o lungime de 22 kilometri, nu a fost reziliat de Compania de Drumuri, constructorii asumându-şi finalizarea lucrării fără costuri suplimentare. Constructorul şi-a asumat finalizarea a 16 kilometri neafectaţi de alunecările de teren la 15 iulie, urmând ca la jumătatea lunii noiembrie să fie încheiate lucrările pentru diferenţa de 6 kilometri cu probleme, fără costuri suplimentare pentru CNADNR, declara în 1 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Şova, într-o conferinţă de presă.
Premierul Victor Ponta declara, în 4 aprilie, că lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie va fi finalizat în acest an, iar compania de construcţii care realizează acest tronson s-a angajat să îl termine fără noi sume de bani din partea statului român, termenul fiind luna decembrie.
Întrebat, atunci, într-o conferinţă de presă, când va fi terminat lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, premierul Victor Ponta l-a întrebat, la rândul său, pe ministrul Transporturilor, Dan Şova, prezent în sală, iar acesta a răspuns că termenul este decembrie 2014. "Din păcate, compania care a executat, ştiţi foarte bine, a avut o problemă tehnică pe şase kilometri unde s-a dărâmat dealul şi în baza ultimelor negocieri şi angajamente anul acesta vor face, fără acele noi sume de bani din partea statului român", spunea Ponta.
Ulterior, în 24 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Şova, declara, la Simeria, într-o conferinţă de presă, că lotul 3 al autostrăzii Orăştie - Sibiu, singurul care mai trebuie dat în folosinţă între cele două localităţi, va fi gata în 15 noiembrie, conform angajamentului luat de constructorul italian.
Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
CNADNR a inaugurat la finele anului trecut loturile 1,2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde lei (326,5 milioane euro), fără TVA.
Directorul CNADNR, Narcis Neaga, declara în decembrie că tronsonul 3 va fi deschis în septembrie 2014, deoarece pe acest lot au apărut "probleme tehnice grave", respectiv alunecări de teren.

Centura Mediașului intră la finanțare, în cel mai bun caz, din 2015

Nici o speranță pentru începerea lucrului la centura Mediașului anul acesta. Șova și ceilalți lideri PSD la Mediaș au declarat că, deși șoseaua este cea mai mare prioritate locală, va trebui refăcut studiul de fezabilitate existent. "Aici, în oraş, centura este cel mai important lucru. Sunt 8 km care opresc DN14. Noi avem studiul de fezabilitate din 2009, acela de 50 milioane de euro, pe centură. Normal că nu poate fi făcut la nivelul acela. Va trebui refăcut studiul de fezabilitate anul acesta şi vom băga la finaţare centura începând cu anul 2015. În principiu, având ca sursă de finanţare bugetul de stat, de rezervă pentru finanţare de la Banca Deuropeană pentru Investiţii. Normal că ea este destul de urgentă în momentul în care se termină autostrada. Va fi o problemă, într-adevăr, cu afluxul de autoturisme şi de maşini grele, mai ales prim mijlocul oraşului Mediaş. Sper să reuşim să rezolvăm şi centura în timp util. Să vedem ce traseu o să se stabilească. Aşa cum arată oraşul, va fi destul de greu de găsit un traseu, dar fiind vorba de numai 8 kilometri, sper să se rezolve destul de repede", a menționat ministrul Transporturilor.

Mai multe detalii în ediția tipărită de joi, 15 mai! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Responsabilitatea pentru conţinutul mesajului vă aparţine. Comentariile care conţin expresii vulgare, injurioase, incită la ură, violenţă sau nerespectarea legii nu vor fi acceptate.